Piecgadīga bērna ar uzvedības traucējumiem iekļaušanās pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Kvitka, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Autora pētījuma tēma ir „ Piecgadīga bērna ar uzvedības traucējumiem iekļaušanās pirmsskolas izglītības iestādē.” Šajā pētījumā autors pievērš uzmanību uzvedības traucējumu un nedrošības sajūtas mijiedarbībai iekļaušanās jautājumā. Tiek veikts teorētisks drošības izjūtas raksturojums, izmantojot teorētisko literatūru un citus avotos.
Pētījumam autors izvirzīja sekojošu mērķi: teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas un praktiski vērtēt piecgadīga bērna ar uzvedības traucējumiem sociāli pozitīvas uzvedības veidošanās iespējas saistībā ar drošības izjūtu pirmsskolas vecumā.
Tiek veikts arī empīrisks pētījums, kura laikā tiek pētīts kā piecgadīgs bērns ar uzvedības traucējumiem spēj pielāgoties grupas darba kārtībai.
Pētot šo problēmu gan teorētiski, gan empīriski autors secina, ka bērnam ar uzvedības traucējumiem drošības sajūta rodas tad, kad ir stabilitāte ģimenē, kad pirmsskolas izglītības iestādē audzinātāja veicina drošības sajūtu, kas palīdz iekļauties grupas kopējā darbā.
Atslēgvārdi: pirmsskolas izglītības iestāde, skolotāja, uzvedības traucējumi, iekļaušanās, ģimene, bērni
- The subject of author’s research is “ Inclusion of a 5- years old child with behaviour disturbances in the preschool”. In this work author attends to interaction between behavior disturbances and insecurity in question of inclusion.
Author also made theoretical characterization of insecurity using theoretical literature and other sources.
The goal of research was theoretically find out cognitions of various authors and practically evaluate five years old child with behavior disturbances possibilities of formation of socially positive behavior in connection insecurity in preschool age. Theoretical and empirical study of problem author conclude that insecurity arise when family have stabilization when preschool teacher make insecurity what helps to include in group common work.
Keywords: preschool, teacher, beaviour disturbances, includion, family, children