Roku sīkās muskulatūras attīstības nozīme sākumskolas skolēnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību rakstītprasmes pilnveidē
Author
Ģirne, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltiņa, Irēna
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs sastāv no 98 lappusēm, anotācijām latviešu un angļu valodā, satura, ievada, 4 nodaļām, secinājumiem, literatūras saraksta, 25 pielikumiem, 4 tabulām, 4 attēliem.
Pirmajā nodaļā dots sākumskolas skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums pētāmās problēmas skatījumā, kā arī skolēna ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojums.
Otrajā nodaļā uzmanība pievērsta roku sīkās muskulatūras attīstības īpatnībām saistībā ar runu un izpausmi rakstīšanā.
Trešajā nodaļā tiek veikta vingrinājumu izvēle un dažādošana fonētiski fonemātisko traucējumu labošanai un roku kustību sekmēšanai.
Ceturtajā nodaļā tiek apskatīts korekcijas darbs ar bērniem fonētiski fonemātisko nepilnību novēršanā.
Veiktais logopēdiskais korekcijas darbs pierāda, ka pareizi izvēloties korekcijas paņēmienus un veicot regulāru un sistemātisku darbu, var novērst fonētiski fonemātiskās nepilnības un daļēji uzlabot rakstīšanu (rokrakstu).
Pētījuma bāze: Dobeles A skolas 2.klases 14 skolēni.
Darbs domāts skolotājiem, studentiem un vecākiem. The research consists of 98 pages, annotations in Latvian and English languages, table of contents, introduktion, 4 parts, conslusions, list of literature, 25 appendixes, 4 tables, 4 drawings.
In the first parti is given the pedagogical-psihological character for view of research problem as the character with language sistem s insufficient the development, too.
In the second parti s attracted attention of the development features for hand small musculature connection with speech and manifistation in the writing.
In thethird parti is given the choice of exercises and the diversification for correction of phonetic phonematic disturbance and in favour hands motion.
In the fourth part is indicated the adjusting cvent with children who have phonetic phonematic incompletenessies, those divertion.
The result of the research is proved that the adjusting event correctly is chosen and the regular, systematic work can to avert the phonetic phonematikal incompletenessies and partly can to improve writing(the handwriting).
The base of sesearch: 14 children from 2 Form Dobele A school.
The diploma thesis could be useful for the primary school pedagogues, students and parents.