Bērnu ar speciālām vajadzībām integrācija vispārizglītojošā skolā
Автор
Elvika, Ilga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šteinberga, Andžela
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba mērķis ir izstrādāt teorētisku modeli bērniem ar speciālām vajadzībām integrācijai vispārizglītojošā skolā.
Darba teorētiskajā daļā autore aplūko vēsturisku skatījumu par cilvēkiem ar speciālām vajadzībām, ieskicē bērnu ar speciālām vajadzībām raksturojumu, sniedz īsu jēdzienu ‘’integrācija’’ skaidrojumu, raksturo vispārizglītojošās skolas vidi, tās ietekmi, uzsver skolotāja lomas nozīmi skolēna bērna attīstībā un pašapziņas veidošanā.
Praktiskajā daļā apkopoti pētījuma rezultāti, izstrādāts teorētiskais integrācijas modelis balsoties uz pētījuma analīzi.
Darbs sastāv no 3 daļām, 9 nodaļām, 4 tabulām, 2 grafiskiem attēliem, 3 shēmām, 31 pielikuma. Darbā izmantoti 35 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi- integrācija, bērni ar speciālām vajadzībām, skolas vide, skolotāja loma, pedagoģiskais process. The aim of the paper is to develop the theoretical model for integration of children with special needs into the comprehensive school.
In the theoretical part of the paper the author gives a historical view regarding people with special needs; describes children with special needs; gives short explanation of the concept of „integration”; characterizes the comprehensive school environment; the impact of school environment; stresses the teacher’s role in pupil’s development and self-confidence.
In the practical part of the paper the results of the investigation are summarized and the theoretical model of integration based on the investigation analyses is given.
The paper consists of 3 parts, 9 chapters, 4 tables, 2 graphical pictures, 3 diagrams, 31 appendixes. All together 35 sources of literature are used in the paper.
Keywords – integration; children with special needs; school environment; teacher’s role; pedagogical process.