Hundertvasera darbu idejas un principi kā ierosmes avots skolēnu radošajā darbībā kompozīcijā
Author
Krastiņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā "Hundertvasera darbu idejas un principi kā ierosmes avots skolēnu radošajā darbībā kompozīcijā", kura mērķis ir izpētīt, kā un ar kādiem uzdevumiem, iepazīstinot bērnus ar mākslinieka Hundertvasera mākslu, var rosināt bērnu radošo darbību. Autore, lai sasniegtu mērķi, piecās nodaļās un septiņās apakšnodaļās iepazīstina ar mākslinieka Hundertvasera neparastajām iedejām un principiem. Iepazīstoties ar Rīgas mākslas skolas profesionālās ievirzes izglītības programmā minētajiem programmas galvenajiem mērķiem, uzdevumiem un gala prasībām, noskaidro pētījuma bāzes skolas programmas noteikumus un to, vai tēma atbilst mākslas skolas programmas un kompozīcijas nodarbības prasībām. Kā arī, iepazīstoties un izpētot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, novērojot audzēkņu darbību, iepazīstoties ar viņu iepriekš veiktajiem uzdevumiem, noskaidro, vai tā atbilst skolnieku vecumposma īpatnībām un konkrētās pētījuma bāzes grupas vajadzībām un interesēm. Autore, iepazīstoties ar mūsdienu prasībām mācību metožu un paņēmienu izvēlē, izstrādā un realizē uzdevumu kopu, kura atbilst diplomdarba mērķa sasniegšanai un veic pedagoģiskās izmēģinājumdarbības izvērtēšanu. The aim of the diploma work "The ideas and principles of Hundertwasser as the source of inspiration for pupils' creative activities in composition" is to investigate the ways and tasks that would stimulate the creative activities of the children by introducing them with the art of Hundertwasser. To achieve this goal the author introduces the unorthodox ideas and principles of the artist Hundertwasser in five chapters and seven subchapters. By familiarizing with the tasks, main goals and final requirements of the professional education program in Riga art school, the author clarifies the regulations of the base school's program under investigation and if the theme corresponds with the requirements of the art school program and the composition subject. Moreover, by investigating the pedagogical and psychological literature, observing the actions of the students and familiarizing with their previous tasks, the author clarifies if the theme complies with the peculiarities of the age group and the specific base group under investigation, as well as their interests. The author develops and carries out a set of tasks, that correspond to the goals of the diploma work and performs an evaluation of the pedagogical trial activities.