dc.contributor.advisor | Treimane, Gunta | en_US |
dc.contributor.author | Ozoliņa, Lolita | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:02:33Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:02:33Z | |
dc.date.issued | 2006 | en_US |
dc.identifier.other | 35679 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10462 | |
dc.description.abstract | Kompozīcijas pamatu zināšanas ir dažādu formu mērķtiecīgs, plānots izvietojums noteikta izmēra laukumā ar atbilstošu krāsu mērķtiecīgu pielietojumu. Izvietošanas pamatnosacījumi ļauj radošai personībai realizēties no ieceres līdz elementu izvietojumam - mākslas darbam.
Diplomdarba mērķis: Kompozīcijas pamatu zināšanu mērķtiecīga apguve mācību procesā ar papīru un kartonu, īstenojot izstrādāto teoriju praksē 1. klasē.
Skolēnu darbības mērķis ir - pilnveidojot formas un kombināciju iespējamos risinājumus papīra darbos, padziļinās skolēnu zināšanas par kompozīcijas pamatveidiem, kas bērnu radošo darbību attīstīs mēķtiecīgi - veidojot iztēles plašumu.
Rakstu elementu pamatforma ir ģeometriska un gandrīz vienmēr iekļaujas ģeometriskās figūrās - kvadrātā, taisnstūrī, trijstūrī un aplī. Geometriskas figūras iespējams racionāli grupēt - meklējot to kompozicionālos risinājumus, pakāpeniski izveidojot tās arvien sarežģītākas.
Kompozīciju pamatveidi, kurus iesaku darbā ar pirmās klases skolēniem ir :
•centra kompozīcija;
•vertikālā kompozīcija;
•horizontālā kompozīcija;
•dinamiskā kompozīcij | en_US |
dc.description.abstract | Basic knowledge of the compasition is aimi ful , planned organisution in a definite squaie with an appropriate using . Organisation cillows a creative person to realise oneself- from idea to planning of elements- to an artistic work.
The aim ef the diploma work : Knowledge of compusition in the learning process with paper is realized in the practical work in the first from.
The aim of students’ activities- to improve forms and combiations in their works, to improve students’ knowledge about basic kinds of the compasition, to create studnts imaginotion.
Basic forms include drfferent figures- squares, triangles, circles. These figures could be organised by finding out compasition and making them much more difficult.
Basic compasition for first form otudents are:
•central compasitia
•vertical compasitia
•horizontal compasitia
• dynamic compasitia. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Kompozīcijas pamatu apguve rokdarbu stundās ar papīru un kartonu 1.klasē. | en_US |
dc.title.alternative | Acquisition of composition in handicrafts lessons working with paper and cardboard | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |