Pētnieciskās darbības sadarbības prasmes attīstība dabaszinību stundās 1.-4.klasē.
Author
Vagule, Astrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis- apzināt un izvērtēt teorētiskos avotus par skolēnu sadarbības prasmju veidošanu un izpētīt to iespējas dabas zinības stundās sākumskolā.
Diplomdarbs veltīts-
1.lai pētītu pētnieciskās darbības metožu izmantošanas iespējas sākumskolā, dabas zinības stundās un projektu nedēļā 3. klasē;
2.izanalizētu pētnieciskās darbības metožu izmantošanas iespējas sākumskolā;
Diplomdarba pētnieciskajā darbā tika izmantotas šādas mācību metodes- saruna, pētījums, rotaļa, ekskursija, projekts, darbs grupās, pastāvīgais darbs.
Pētījuma uzdevumi:
•izpētīt pedagoģisko literatūru par pētniecisko darbību dabas zinības stundās;
•izpētīt un analizēt skolēnu pētniecisko darbību 1.klases dabas zinības stundās, projektu nedēļa 3.klasē, novērot skolēnu sadarbības prasmes.
Pēc autores domām diplomdarba izvirzītais mērķis tika sasniegts.
Darbā tika izmantotas Babauska J., Laivinieces D., Arāja R. teorētiskās domas, kursu materiāli, personīgā pieredze.
Atslēgas vārdi- dabaszinības, mācību metodes, pētnieciskā darbība, prasmes, iemaņas.
Diplomdarbs sastāv no 59.lpp., 3 pielikumiem, 28 literatūras avotiem. Aim of the Graduation Paper:to gather and assess theoretical sources on development of schoolchildren’s cooperation skills and to study opportunities to use them in natural science classes at primary school.
The Graduation Paper is dedicated to
1.studies of opportunities to use methods of research activities in natural science classes and during the project week in form 3 of primary school;
2.analysis of opportunities to use methods of research activities at primary school.
The following study methods were used in research work of the graduation paper – discussions, research, games, excursions, project, group work, independent work.
Research tasks:
1.to study literature on research activities in natural science classes;
2.to observe the schoolchildren’s research activity, their positive emotions and their cooperation skills in natural science classes in form 1 and during the project week in form 3.
The aim set in the graduation paper has been achieved.
Theory, course materials and experience of J.Babauskis, D. Laiviniece and R.Arājs have been used in the Paper.
Key words:natural sciences, study methods, research activity, skills
Graduation Paper is on 59.pages, it consists of 3appendices and 28 pieces of literary sources.