Mācību vide 5-7 gadus vecu bērnu sociāli emocionālajai attīstībai pirmsskolā
Author
Purmale, Vijolīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šteinberga, Agnese
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Mācību vide 5 – 7 gadus vecu bērnu sociāli emocionālai attīstībai pirmsskolā” raksturotas dažādu autoru, tai skaitā D.Dzinteres, K.Hansenas, R.Kaufmanes, K.Volšas, I.Jurgenas, R.Kaņepējas, R.Lieģenieces, I.Maslo, M.Montesori, A.Šponas, S.Omarovas u. c. teorijas un atziņas kā bērna sociāli emocionālās attīstības veicināšanai izmantot mācību vidi pirmsskolā.
Pētījuma mērķis – izzināt atbilstoši izveidotas mācību vides iespējas bērnu sociāli emocionālai attīstībai pirmsskolā. Pētījumā aktualizēts mācību vides, pedagoģiski psiholoģisko nosacījumu ievērošanas, skolotāju darbības nozīmīgums, raksturota bērna sociāli emocionālās attīstības līmeņa un sociālo iemaņu un prasmju diagnosticēšana pirmsskolas mācību vidē. Tiek piedāvāta programmas bērnu sociāli emocionālās attīstības sekmēšanai, tās praktiskā realizācija, pievēršot uzmanību bērnu attīstībai pirmsskolā.
Iegūtie rezultāti liecina, ka piedāvājot bērnam brīvu savas darbības izvēli, nodrošinot nepieciešamo mācību vidi, palīdzot bērnam veikt savas aktivitātes pašam, pilnveidojas, attīstās bērna sociāli emocionālās prasmes un iemaņas.
Bakalaura darbs sastāv no 4 nodaļām, 11 apakšnodaļām, nobeiguma, avotu un izmantotās literatūras saraksta un 14 pielikumiem.
Darbs izmantojams pirmsskolas izglītības iestādēs kā palīgmateriāls pirmsskolas izglītības skolotājiem.
Atslēgvārdi: attīstība, sociāli emocionālā attīstība, pirmsskolnieks, pedagoģiskais process, mācību vide The Bachelor Degree Graduation Paper Study Environment for Social and Emotional Development of Children of 5-7 Years of Age at Pre-School Establishments contains characteristics of theories and opinions on how to use pre-school study environment for promotion of social and emotional development of a child, which were developed by various authors, including D. Dzintere, K. Hansena, R. Kaufmane, K. Volsa, I. Jurgena, R. Kanepeja, R. Liegeniece, I. Maslo, M. Montesori, A. Spona, S. Omarova and others
The goal is to research in compliance with the study environment created respectively opportunities for social and emotional development of a child at a pre-school institution. In the course of the research the importance of study environment, observance of pedagogical and psychological conditions, teacher’s activities is stressed, diagnostics of the social and emotional development level and social skills and abilities of a child in pre-school study environment is given. The programs for promotion of social and emotional development of a child, practical performance thereof are suggested, paying special attention to a child’s development at a pre-school establishment.
The results obtained certify that offering to a child freedom in selection of his/her activities, ensuring necessary study environment, helping a child to perform his/her activities him/herself, social and emotional skills and abilities of a child are being improved and developed.
The Bachelor Degree Graduation Paper consists of 4 chapters, 11 subchapters, final part, sources, list of used literature and 14 appendices.
The thesis may be used at pre-school establishments as accessory material for teachers of pre-school establishments.
Key words: development, social and emotional development, pre-school pupil, pedagogical process, study environment.