Show simple item record

dc.contributor.advisorRaževa, Astrīdaen_US
dc.contributor.authorPupina, Guntaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:40Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:40Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3635en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10516
dc.description.abstractVienas no mūžīgām vērtībām katrā demokrātiskā sabiedrībā ir humānās pedagoģijas atziņas par katra indivīda spēju un sadarbības prasmju attīstīšanu. Sadarbības prasmes ir viens no svarīgākajām prasmēm dažāda vecumu cilvēkiem. Visi cilvēka darbošanās veidi notiek saskarsmes un sadarbības kontekstā. Lielā mērā tās nosaka cilvēka iespēju veiksmīgi un laimīgi dzīvot. Tādēļ šo prasmju attīstīšanai un veidošanai jāpievērš uzmanība jau ģimenē un vēlāk arī pirmskolas iestādē. Darbā ir analizēta pedagoģiskā literatūra par sadarbību un bērnu sadarbības prasmju attīstību, kā arī teorētiski izpētīti sadarbības prasmju attīstību veidojošie faktori. Bakalaura darbā, pielietojot dokumentu analīzi, anketēšanu, pedagoģisko novērošanu, ir praktiski izpētītas sadarbības prasmes un to veidojošie apstākļi pirmskolas izglītības iestādē „Ābelīte” sagatavošanās skolai grupā. Balstoties uz teorētiskām atziņām un praktisko pētījumu rezultātiem, ir izstrādāta darbības programma sadarbības prasmju veicināšanai un attīstīšanai. Šī programma praktiski ir pārbaudīta pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā, iesaistot vecākus un bērnudārza personālu. Tādā veidā īstenojot vienotu pieeju bērnu sadarbības prasmju attīstīšanai. Atslēgvārdi: pirmskolēns, sadarbība, socializācija, pieredze, vide, pētījums, programma.en_US
dc.description.abstractIn every democratic society, one of the eternal values is humane pedagogy cognition about the development of each person’s capabilities and cooperation skills. Cooperation skills are one of the most important abilities in different aging stages. All human behaviours are happening in the context of communication and cooperation. In large they determine the human possibility to live successfully and happy. Thus, people have to pay attention to build and develop these skills already in the family and later in the preschool education. In this work, development of cooperation skills in children has analyzed via pedagogical literature; as well as the factors that determine the development of cooperation skills are being discussed form the theoretical point of view. In the bachelor work, cooperation skills is studied in practice by using the analysis of documents, questionnaires, and pedagogical observations, cooperation skills and the obstacles building it, in the preschool educational institution “Ābelīte”. Basing on the results of theoretical verity and practical observations, programme of work has developed to build and develop the communication skills. This programme has tested in practice in the work of practical pedagogy, by involving kindergarten’s parents and personnel, thus implementing united approach in the development of cooperation skills. Keywords: children at the preschool age, cooperation, socialization, experience, environment, investigation, programme.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleBērnu sadarbības pieredzes attīstība pirmsskolas iestādēen_US
dc.title.alternativeDevelopment of children’s cooperation experience at preschoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record