Vārdu krājuma pilnveidošanas iespējas bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību pirmsskolas vecumā
Author
Līdaka, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ir par vārdu krājuma pilnveidošanas iespējām bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību pirmsskolas vecumā. Vārdu krājuma pilnveidošana ir viens no būtiskākajiem uzdevumiem darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem, jo pilnvērtīgs vārdu krājums ir pamats saistītās runas attīstībai, no kuras ir atkarīga mācību kvalitāte skolā. Uzsvars tika likts uz bērnu kā individualitāti, tādējādi akcentējot logopēda individuālu pieeju konkrētam bērnam. Darbā tika veikta literatūras analīze par valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Apkopoti vārdu krājuma attīstības traucējumi bērniem ar VSNA. Izstrādāta korekcijas darba sistēma , un apkopotas metodes vārdu krājuma pilnveidošanai. Korekcijas darbā tika izmantotas metodes, kas ietver praktisku darbošanos, pirkstu sīkās motorikas attīstību, visu maņu izmantošanu, rotaļu elementus, didaktiskās spēles. Pētījuma rezultāti liecina, ka izmantotās metodes bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību sekmīgi pilnveidoja vārdu krājuma apjomu un kvalitāti
- Valodas sistēmas nepietiekama attīstība (VSNA)
- Runas traucējumi
- Vārdu krājums
- Pirmsskolas vecums
- Korekcijas darbs This Diploma Paper is on vocabulary improvement possibilities for children at preschool age with deficient development of verbal apparatus. Improvement of vocabulary is one of the most essential tasks when working with children at preschool age as a sufficient vocabulary is the basis for connected speech development, and, consequently, for qualitative studies at school. Emphasis has been put on a child as an individual thus stressing the individual approach of the speech therapist towards each child. In the framework of the paper an analyses of literature on deficient development of the verbal apparatus has been carried out. The Diploma Paper summarizes data on verbal production deficiency for children with deficient development of the verbal apparatus, as well as draws up guidelines for corrections and summarizes vocabulary improvement methods. In the process of corrections several methods, including practical tasks, development of finger motor skills, utilization of all sensory organs, elements of games and didactic games, have been used. The results of the study present evidence that the methods used for children with deficient development of verbal apparatus were successful in improving the quantity and the quality of child’s vocabulary.