Akvareļtehnikas dažādu paņēmienu izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 5. klasē
Author
Balode, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Autore iepazīstina ar sevi, kāpēc izvēlēta tēma- tās ir bērnības atmiņas par skaistām ilustrācijām – akvareļiem pasaku grāmatās.
Diplomdarbā ir apskatīta akvareļglezniecības vēsture, dažādi paņēmieni darbā ar ūdenskrāsām: darbs uz sausa papīra, mitra papīra, krāsas pludinot un mazgājot, izmantojot dažādus citus materiālu, kā cukuru un sāli, krāsu noslaukot ar drānu vai nomazgājot, tad nožāvējot un darbu papildinot arī ar krāsu akvareļzīmuļiem.
Darbā ir apskatītas pusaudžu attīstības īpatnības, kas liecina- šai vecumā var vizuālās mākslas programmā piedāvātās tēmas ietvaros darboties ar ūdenskrāsām.
Tiek piedāvāta uzdevumu kopa akvareļglezniecības dažādu populārāko paņēmienu apgūšana vizuālās mākslas programmas piedāvātās tēmās, tās raksturojums, realizēšanā izmantotās metodes, rezultātu vērtējums. The author introducēs herself and explains why theme has been chosen—these are her memories from her childhood aboud beautiful water—colour in her fairy-tale books.
The diploma work gives a survey of the history of water—colour art, describes different methods of work with water—colours:work on the dry paper, wet paper, merging and washing colours, using other materiāls like sugar and salt, wiping the colour with a piece of cloth or washing and following drying and completing the work with water-colour pencils.
There is given a suvey of peculiarities of teenagers`development that gives proof of possibility to work with water-colours in frames of the programme of visual art in this particular age.
There is offered a group of tasks for acguiring of various popular water-colour methods in frames of the programme of visual rt, its characteristics, used methodsand valuation of the results.