• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļa un spēle – uzmanības un uztveres veicinātāja speciālo skolu skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-3723-Jansone_Ilze_Peda000081.pdf (475.8Kb)
Author
Jansone, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krauce, Antra
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbā tiek atspoguļotas literatūras atziņas par teorētiskajiem pētījumiem par bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem personības veidošanās īpatnībām, par rotaļu nozīmi bērna vispārējā attīstībā. Pētījuma tēma – „Rotaļu nozīme speciālo skolu „C” apmācības līmeņa skolēnu mācību, audzināšanas un korekcijas darbā jaunākajās klasēs”. 1.nodaļā rotaļa tiek apskatīta kā dominējošā didaktiskā metode darbā ar „C” apmācības līmeņa skolēniem, kuriem raksturīgi ir domāšanas un valodas sistēmas nepietiekamā attīstība. Uzsvērta rotaļu pedagoģiskās vadīšanas nepieciešamība un atklāta rotaļas sociālā būtība. 2.nodaļā – pētījumā apkopota informācija par pētījuma grupas bērnu psihiskās un fiziskās attīstības līmeni, izpētīta rotaļu nozīme mācību, audzināšanas un korekcijas darbā
 
There are reflex epistemology of literature about theoretically studies about children with medium hard and hard mental developmental disorders, property of individual formation, about importance of the games in generaly childrens evalution, in this work. The theme of research – „The mean of the games in pupils scholastic, education and correction work on newest classes at special school level „C””. There are describeing game as dominant didactic method in the work with puppils of education level „C”, whom are charasteristic not enough thinking and sistem of language development, at 1 .part. There are emphatic necessity of pedagogic direction of the game and discover the social substance of the game. 2.part – there are summarize the information about psihical and physical levelof development at the childrens group of researches, to explore the mean of the game on the scholactic, educational and correction work
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10587
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV