• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolotāju izglītības programmas ietekme uz studentu attieksmi pret pedagoga profesiju.

Thumbnail
View/Open
299-39698-Upite_Juta_ju06001.pdf (1.329Mb)
Author
Upīte, Juta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Pedagoga attieksme pret savu profesiju ir viena no galvenajām profesionālās kompetences sastāvdaļām, kas tiešā veidā ietekmē mācīšanu un mācīšanos. Pozitīvas attieksmes veicināšana pret pedagoga profesiju ir nozīmīgs uzdevums skolotāju izglītības programmai augstskolās. Latvijā pastāv divi galvenie skolotāju izglītības programmas modeļi – paralēlais un secīgais. Šī maģistra darba mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt skolotāju izglītības programmas modeļu ietekmi uz pedagoga profesiju. 186 topošo skolotāju aptauju, 9 interviju un dokumentu kontentanalīzes rezultātā atklājās, ka nepastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp studentu attieksmēm paralēlajā un secīgajā skolotāju izglītības programmas modelī, taču atšķirības parādās faktoru analīzes rezultātos. Motivācija kļūt par pedagogu un pārliecība par izvēlēto profesiju ir vieni no galvenajiem pozitīvas attieksmes cēloņiem. Mācībspēku profesionalitāte ir svarīgākais attieksmi ietekmējošais elements skolotāju izglītības programmā. Atslēgas vārdi: Skolotāju izglītības programma, secīgais un paralēlais (integrētais) skolotāju izglītības programmas modelis, attieksme, pedagoga profesija.
 
Teacher’s attitude towards his profession is one of the main parts of professional competency, it directly influences teaching and learning. Promoting positive attitudes towards teacher’s profession appears as an important task for teacher education program in university. In Latvia, there are two main teacher education program models – concurrent and consecutive. This study aims to theoretically explore and practically verify the impact of teacher education program models on students’ attitude towards teachers’ profession. Questionnaire of 186 pre-service teachers, 9 interviews and document analysis revealed That there is no statistically significant differences between students’ attitudes in both – concurrent and consecutive program models, however differences appears in the result of factor analysis. Motivation to become a teacher and confidence about the chosen profession are one of the main reasons of positive attitude. Professionalism of teacher educators is the most important element in teacher education program that influences attitude. Key Words: Teacher Education Program, Consecutive and Concurrent (Integrative) Teacher Education Program Models, Attitude, Teacher’s Profession.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10616
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV