Show simple item record

dc.contributor.advisorBlūma, Dainuvīteen_US
dc.contributor.authorUpīte, Jutaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:52Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:52Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other39698en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10616
dc.description.abstractPedagoga attieksme pret savu profesiju ir viena no galvenajām profesionālās kompetences sastāvdaļām, kas tiešā veidā ietekmē mācīšanu un mācīšanos. Pozitīvas attieksmes veicināšana pret pedagoga profesiju ir nozīmīgs uzdevums skolotāju izglītības programmai augstskolās. Latvijā pastāv divi galvenie skolotāju izglītības programmas modeļi – paralēlais un secīgais. Šī maģistra darba mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt skolotāju izglītības programmas modeļu ietekmi uz pedagoga profesiju. 186 topošo skolotāju aptauju, 9 interviju un dokumentu kontentanalīzes rezultātā atklājās, ka nepastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp studentu attieksmēm paralēlajā un secīgajā skolotāju izglītības programmas modelī, taču atšķirības parādās faktoru analīzes rezultātos. Motivācija kļūt par pedagogu un pārliecība par izvēlēto profesiju ir vieni no galvenajiem pozitīvas attieksmes cēloņiem. Mācībspēku profesionalitāte ir svarīgākais attieksmi ietekmējošais elements skolotāju izglītības programmā. Atslēgas vārdi: Skolotāju izglītības programma, secīgais un paralēlais (integrētais) skolotāju izglītības programmas modelis, attieksme, pedagoga profesija.en_US
dc.description.abstractTeacher’s attitude towards his profession is one of the main parts of professional competency, it directly influences teaching and learning. Promoting positive attitudes towards teacher’s profession appears as an important task for teacher education program in university. In Latvia, there are two main teacher education program models – concurrent and consecutive. This study aims to theoretically explore and practically verify the impact of teacher education program models on students’ attitude towards teachers’ profession. Questionnaire of 186 pre-service teachers, 9 interviews and document analysis revealed That there is no statistically significant differences between students’ attitudes in both – concurrent and consecutive program models, however differences appears in the result of factor analysis. Motivation to become a teacher and confidence about the chosen profession are one of the main reasons of positive attitude. Professionalism of teacher educators is the most important element in teacher education program that influences attitude. Key Words: Teacher Education Program, Consecutive and Concurrent (Integrative) Teacher Education Program Models, Attitude, Teacher’s Profession.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolotāju izglītības programmas ietekme uz studentu attieksmi pret pedagoga profesiju.en_US
dc.title.alternativeThe Impact of Teacher Education Program on Students' Attitude Towards Teacher's Profession.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record