Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēnaen_US
dc.contributor.authorAndrijevska, Renāteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:54Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:54Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other40334en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10627
dc.description.abstractDiplomdarbā ir pētīti pirmsskolas izglītības iestādes vecākās grupas bērni ar skaneņu R, L izrunas traucējumiem. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt, pamatot korekcijas iespējas un praktiski pielietot dažādus paņēmienus skaneņu izrunas traucējumu novēršanā. Diplomdarba autore uzskata, ka, ja logopēdiskajās nodarbībās tiek izmantoti vingrinājumi un rotaļas, un bērnam pastiprināti tiek vingrināta sīkā pirkstu muskulatūra, tad bērnu skaņu izrunas traucējumu novēršana ir sekmīgāka. Ciešas mēles saites gadījumos skaneņu izrunas traucējumu novēršanu sekmē operatīva palīdzība. Balstoties uz teorētiskajā daļā aplūkotajām dažādu autoru atziņām, autore secināja, ka runa ir cieši saistīta ar uztveri, atmiņu, domāšanu, uzmanību, fizisko, emocionālo un sociālo attīstību. Veidojot uzdevumu kopu, autore ir ņēmusi vērā pedagoģiskā darba pamatnosacījumus, kas ir jāievēro strādājot ar pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī pētāmo bērnu individuālās attīstības īpatnības. Praksē tika pārbaudīti pirmsskolas vecākās grupas bērni, kam ir skaneņu R, L izrunas traucējumi un tika veikts logopēdiskās korekcijas praktiski pētnieciskais darbs. Atkārtotā valodas pārbaude pierādīja, ka bērnu skaņu izruna ir uzlabojusies, kas pamato autores izstrādātā praktiski pētnieciskā darba efektivitāti. Darbā izmantotie artikulācijas aparāta vingrinājumi, pirkstu rotaļas un vingrinājumi skaņu izrunas traucējumu novēršanā var noderēt logopēdam praktiskajā darbā un palīdzēt sasniegt labākus rezultātus. Atslēgas vārdi: pirmsskolas vecākais vecumposms, skaneņu R, L izrunas traucējumi, artikulācijas aparāta vingrinājumi, rotaļas, pirkstu vingrinājumi un rotaļas.en_US
dc.description.abstractDiploma Project „Voiced consonants R, L pronunciation disorders, different correction methods and logopedic intervention of incorrect voiced consonants pronunciation of children at pre-school age” is focused on the form of provided logopedic care. The aim of the Project is: to use different exercises, games and finger games in logopedic correction of the pronunciation of voiced consonants R, L. The author of Diploma Project thinks that logopedic correction of voiced consonants R, L pronunciation disorders is more successful by using different exercises, games and finger games. Tongue defects that cause symptoms of short lingual frenulum, that prevents the tongue from protruding, need to be surgically corrected. Ongoing speech therapy is more successful once the tongue has been released. In the theoretical part author describes a child of pre-school age, his or her development, development of speaking with an aim for specifics of pre-school children, disordered communication ability and logopedic intervention of children at pre-school age. The empirical part analyses test groups children sound pronunciation and proves forms of provided logopedic care using different sound pronunciation disorders correction methods in eldest pre-school age group in kindergarten. Repeated sound pronunciation test shows that most children have improvements in articulation problems and sound pronunciation after using incorrect sound pronunciation correction program made by author of this Project. Test results prove that the combination of different exercises, games and finger games in correction lessons makes logopedic care more effective and more successful. Logopedic exercises, games and finger games used in this Project are useful as an instrument for logopedic intervention. Kay words: eldest pre-school age, incorrect pronunciation of voiced consonants R, L, logopedic exercises, games and finger games.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkaneņu R, L izrunas traucējumi un to novēršana pirmsskolas vecuma bērniemen_US
dc.title.alternativeDisturbances in pronunciation of the voiced consonants R, L and their prevention in working with preschool childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record