Radošo spēju attīstīšana pētnieciskajā darbībā 1.-4.klasē.
Author
Pērkone, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs satur: 77 lappuses, 1 zīmējumus, 29 literāros avotus, 38 diagrammas, 2 tabulas
Balsts vārdi: Radošās spējas, pētnieciskā darbība, attīstīšana
Pētījuma mērķis: Izpētīt radošo spēju attīstīšanas iespējas pētnieciskajā darbībā skolēniem 1. – 4.klasē.
Darbs sastāv no 4 nodaļām:
1.nodaļa – Radošo spēju attīstīšanas iespējas pētnieciskajā darbībā analizējot pedagoģiski psiholoģisko literatūru.
2.nodaļa – Dzīvesprasmju attīstīšana skolēnu pētnieciskajā darbībā skolā.
3.nodaļa – Pētnieciskās darbības organizācija 1.– 4.klašu skolēnu, izmantojot dažādas metodes.
4.nodaļa – Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze.
Darba teorētiskajā daļā, balstoties uz dažādu latviešu un ārzemju autoru atziņām, darba autore analizēja radošo spēju attīstīšanas iespējas un pētījumus par pētniecisko un radošo darbību, to lomu personības veidošanā.
Darbā izmantotas: R.Bebres, I.Miķelsones, D.Lieģenieces, R.Alijeva, ĻVigocka un citu pedagogu un psihologu domas.
Darba praktiskajā daļā tika veikta skolēnu, vecāku un skolotāju anketēšana, pārrunas un skolēnu novērošana mācību procesā un ārpus tā. Darbā tika iekļauta autores pieredze skolēnu radošo spēju attīstīšanā (radošās darbnīcas, āra nodarbības, spēles un rotaļas, projektu metode). Apkopojot iegūtos rezultātus, autore secināja, ka skolēnu radošo spēju attīstīšanai ir noteicoša loma pētnieciskajā darbībā, tā dod iespēju katram skolēnam izteikt sevi dažādos darbības veidos. Balstoties uz teorētiskajām zināšanām un praktiskajiem pētījumiem, tika izstrādāti ieteikumi skolēnu radošo spēju attīstīšanā. The content of the paper: 77 pages, 2 diagram (chart), 1 drawing, 38 charts, 29 sources of literature.
Basic words: creative skills, action research, development.
The aim of the research: to explore possibilities how to develop creative skills in action research for learners from 1.- 4.forms.
The research consist of 4 chapters:
1 chapter. Summative analysis of pedagogical and psychological literature about development of creative skills in action research.
2 chapter. Development of students` social skills in action research at school.
3 chapter. The organization of action research for students from 1.- 4.forms.
4 chapter. Summative analysis of the research.
The theoretical part is based on different cognitions of Latvian and foreign authors. There are analyzed possibilities for development of creative skills and investigations about action and creative research, the role in personality`s development.
There were used: R.Bebres, I.Miķelsones, D.Lieģenieces, A.Alijeva, Ļ.Vigocka etc.pedagogical and psychological opinions.
In practical part the author of the paper has done questionnaires, discussions and observation in learning process and out of it. The author of the paper has included her experience in development of creative skills (workshops, outdoor, activities, games and project work).
Obtained data are summarized and the author has come to a conclusion that the development of students` creative skills are highly important in action research. It gives possibility to each student to express themselves in different ways. To be based on theoretical knowledge and research, there were worked out suggestions for development of creative skills.