Show simple item record

dc.contributor.advisorVociša, Rūtaen_US
dc.contributor.authorPērkone, Sandraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:55Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:55Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other40712en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10636
dc.description.abstractDarbs satur: 77 lappuses, 1 zīmējumus, 29 literāros avotus, 38 diagrammas, 2 tabulas Balsts vārdi: Radošās spējas, pētnieciskā darbība, attīstīšana Pētījuma mērķis: Izpētīt radošo spēju attīstīšanas iespējas pētnieciskajā darbībā skolēniem 1. – 4.klasē. Darbs sastāv no 4 nodaļām: 1.nodaļa – Radošo spēju attīstīšanas iespējas pētnieciskajā darbībā analizējot pedagoģiski psiholoģisko literatūru. 2.nodaļa – Dzīvesprasmju attīstīšana skolēnu pētnieciskajā darbībā skolā. 3.nodaļa – Pētnieciskās darbības organizācija 1.– 4.klašu skolēnu, izmantojot dažādas metodes. 4.nodaļa – Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze. Darba teorētiskajā daļā, balstoties uz dažādu latviešu un ārzemju autoru atziņām, darba autore analizēja radošo spēju attīstīšanas iespējas un pētījumus par pētniecisko un radošo darbību, to lomu personības veidošanā. Darbā izmantotas: R.Bebres, I.Miķelsones, D.Lieģenieces, R.Alijeva, ĻVigocka un citu pedagogu un psihologu domas. Darba praktiskajā daļā tika veikta skolēnu, vecāku un skolotāju anketēšana, pārrunas un skolēnu novērošana mācību procesā un ārpus tā. Darbā tika iekļauta autores pieredze skolēnu radošo spēju attīstīšanā (radošās darbnīcas, āra nodarbības, spēles un rotaļas, projektu metode). Apkopojot iegūtos rezultātus, autore secināja, ka skolēnu radošo spēju attīstīšanai ir noteicoša loma pētnieciskajā darbībā, tā dod iespēju katram skolēnam izteikt sevi dažādos darbības veidos. Balstoties uz teorētiskajām zināšanām un praktiskajiem pētījumiem, tika izstrādāti ieteikumi skolēnu radošo spēju attīstīšanā.en_US
dc.description.abstractThe content of the paper: 77 pages, 2 diagram (chart), 1 drawing, 38 charts, 29 sources of literature. Basic words: creative skills, action research, development. The aim of the research: to explore possibilities how to develop creative skills in action research for learners from 1.- 4.forms. The research consist of 4 chapters: 1 chapter. Summative analysis of pedagogical and psychological literature about development of creative skills in action research. 2 chapter. Development of students` social skills in action research at school. 3 chapter. The organization of action research for students from 1.- 4.forms. 4 chapter. Summative analysis of the research. The theoretical part is based on different cognitions of Latvian and foreign authors. There are analyzed possibilities for development of creative skills and investigations about action and creative research, the role in personality`s development. There were used: R.Bebres, I.Miķelsones, D.Lieģenieces, A.Alijeva, Ļ.Vigocka etc.pedagogical and psychological opinions. In practical part the author of the paper has done questionnaires, discussions and observation in learning process and out of it. The author of the paper has included her experience in development of creative skills (workshops, outdoor, activities, games and project work). Obtained data are summarized and the author has come to a conclusion that the development of students` creative skills are highly important in action research. It gives possibility to each student to express themselves in different ways. To be based on theoretical knowledge and research, there were worked out suggestions for development of creative skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRadošo spēju attīstīšana pētnieciskajā darbībā 1.-4.klasē.en_US
dc.title.alternativeDevelopment of pupils’ creative skills in research activities in Grades 1- 4.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record