Datorspēles – uzmanības attīstības veicinātājas bērniem ar speciālām vajadzībām
Author
Liepiņa, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis: noteikt datorprspēļu pielietošanas nozīmi uzmanības koncentrēšanas un noturības attīstīšanā bērniem ar speciālām vajadzībām - garīgās attīstības traucējumiem.
Pētījuma objekts: datorspēles.
Pētījuma priekšmets: datorspēļu iespējas uzmanības attīstības veicināšanā.
Darba saturs:
Uzmanības līmeņa noteikšana pieciem 14 –20 gadīgiem skolēniem ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem, pielietojot aptauju, testu, novērošanu, literatūras un darba rezultātu analīzi. Mācību gada laikā 2 reizes nedēļā, pa 15 - 20 min. tika pielietotas datorspēles un vingrinājumi šo skolēnu uzmanības attīstīšanai. Gada beigās - noteiktas pētāmo skolēnu uzmanības izmaiņas .
Diplomdarbs sastāv no :
Ievada, teorētiskās daļas – Zviedru datorprogrammas spēļu pielietošana skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem uzmanības attīstīšanai - teorētisks raksturojums.
Praktisko daļu veido pētījums, darba rezultātu analīze, secinājumi.
Pētījuma metodes:
Teorētiskās – pedagoģiski psiholoģiskās literatūras analīzes par uzmanības attīstības iespējām,
Datorspēļu nozīmes noteikšana uzmanības attīstīšanā ar empīriskajām izpētes metodēm - novērošanu, aptauju, testiem, ( Pjerona-Ruzera, Ņemova ) un kontroluzdevumiem.
Darba rezultāti:
•uzmanības traucējumu īpatnību diagnostika bērniem ar garīgas attīstības traucējumiem,
•Zviedru speciālo datorprogrammu pielietošana uzmanības atīstībā:
- atbilstoši skolēnu attīstības līmenim,
- izpildi sistemātiski novērtējot,
- tās veicot ar interesi un prieku.
Analizējot zinātnisko literatūru, autore balstījās uz šādu autoru atziņām: S.Liepiņu, A.Šmitu, A.Šponu, Ž.Čehlovu, D.Dzinteri, R.Bošu, Ļ. Vigotski, N.L.Geidžu, D.C.Belineru, L.Bulgaču, LU pasniedzēju lekciju materiāliem – K.Žīmantes, S.Tūbeles, R.Vīgantes, A.Vabales u.c.
Darba gaitā izdarīti secinājumi par datorspēļu nozīmi bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem uzmanības attīstīšanā. Objective of research: possibilities of computer games in attention’s development
Content and tasks of the paper: The diploma paper consists of 2 parts : theoreticak part and practical part.Theoretical part contains the theoretical characterization of Sweedish experience in using computer games for developing attention of mentaly retarted children.
The practical part contains the analysis of the research and work:
1. The attention’s determination for five medium mentaly retarted pupils of
age 14 – 20, based onthe conclusion of PMC(pedagogical medicine
commision ), inquiries, tests, observation, the analysis of literature and
research results.
2. To apply the computer games and exercises for attention’s development of
those children during the school year.
3. To determine the changes in attention of researched pupils.
Research methods:
Theoretical methods – analysis of pedagogicaly psychological literature about the possibilities of attention’s development.
Practical methods - investigation of PMC conclusion and the determination of the importance of computer games in the attention’s development with empirical research methods – observation, quiz, tests( Pyeron-Rooser, Nyemova) and control tasks.
The results:
To determine the changes in attention of researched pupils