Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ievaen_US
dc.contributor.authorPetriņa, Beāteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:58Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:58Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other4997en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10659
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir izpētīt pirmsskolas izglītības pakāpes aktuālākās problēmas izglītības politikas veidotāju, realizētāju un pirmsskolēnu vecāku vērtējumā, un šīs pašreizējās Latvijas pirmsskolas izglītības iekļaušanos Eiropas pirmsskolas izglītības sistēmā. Bakalaura darba pētījums ir veltīts nozīmīgajam pirmsskolas izglītības posmam, kas kopš Trešās Atmodas Latvijā ir piedzīvojis un vēl joprojām piedzīvo pārmaiņas un sastopas ar problēmām, kuru apzināšana un izvērtēšana varētu sniegt plašāku ieskatu pirmsskolas izglītības politikas veidotājiem, domājot par pirmsskolas izglītības sistēmas kvalitatīvu attīstību. Pirmsskolas izglītības pakāpē kopš 1991.gada ir notikušas 3 svarīgas izmaiņas: 1) ir notikusi pāreja no pirmsskolas izglītības rezultātu sasniegšanas uz pirmsskolas izglītības procesa realizāciju; 2) obligāta ir kļuvusi piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošana skolai; 3)ir radušās alternatīvu pirmsskolas izglītības programmu izvēles iespējas. Šobrīd aktuālākās problēmas pirmsskolas izglītības sistēmā ir: pirmsskolas izglītībā iesaistīto darbinieku neadekvātais atalgojums; pirmsskolas izglītības pedagogu trūkums un pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības trūkums ar visas sabiedrības locekļiem. Bakalaura darba izstrādē ir izmantota dokumentu un literatūras analīze, pirmsskolas politikas veidotāju un realizētāju intervijas, kā arī pirmsskolas izglītības iestāžu audzēkņu vecāku anketēšana. Darbs sastāv no 79 lappusēm, un 10 pievienotiem pielikumiem.en_US
dc.description.abstractThe aim of the bachelor paper is to inspect the actual problems of the pre-school system from the perspective of creators and executors of educational politics as well as parents. Also, the present pre-school system of Latvia is examined in the European pre-school system context. The research is aimed to an important period of changes in pre-school system since the Third National Awakening that still continue to exist and turn to be problematic. The acknowledgement and critical review of the problems would help the educational politicians when developing the strategies of pre-school system development. Since 1991 three important changes in the pre-school educational stage have been made: 1) the process is considered to be prior to educational results; 2) preparatory school for five and six year olds is mandatory; 3) there are possibilities of alternative educational programs. The topical problems of the pre-school educational system are the following: low wages of pre-school educational specialists; the lack of the pre-school teachers and the lack of communication between pre-school as an educational institution and the society. The research consists of analysis of documents and literature, of interviews of educational politicians and executors and questionnaires of pre-school children parents. The paper consists of 79 pages and 10 appendixes.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePirmsskolas izglītības pakāpes aktuālākās problēmas Latvijāen_US
dc.title.alternativeTopical problems of preschool education in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record