Pozitīvas adaptācijas priekšnosacījumi vecākā pirmsskolas vecuma grupā pirmsskolā, izmantojot rotaļu kopu
Author
Asmonaviča, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Mērķis – teorētiski izzināt pozitīvas adaptācijas priekšnosacījumus vecākā pirmsskolas vecuma grupā pirmsskolā ar rotaļu kopu.
Teorētiskā darba daļa – darba autore apkopoja psihologu, pedagogu un teorētiķu izvirzītās atziņas par adaptācijas procesu pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore aplūkoja, kā rotāļa var pozitīvi ietekmēt bērna adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Bērna adaptāciju ietekmē arī vecāku pašizjūta, tāpēc tika aplūkots arī pirmsskolas skolotāju sadarbība ar vecākiem, kā arī pozitīvas mācību vides veidošanu.
Praktiskajā daļā tika izveidota rotaļu kopa, jo pirmsskolas vecuma bērnu galvenais darbības veids ir rotaļa. Rotaļa ir interesanta un aizraujoša darbība, kuras mērķis nav radīt noteiktu darbības produktu, tai arī nav tieša apmācības uzdevuma un tās darbības rezultāts ir bērna attīstība. Aim: Find out theory of preconditions of positive adaption at oldest group of preparatory using set of play.
Theoretic particulate: Resume of theorists’, psychologists’ and pedagogues’ theories about adaptation process in preporatories. Review about positive effect of play of childrens’ adaptation in preporatory. Review of collaboration of preporatory’s teachers with parents because of importance of parents’ feelings in adaptaion process. Making positivie teaching surroundings.
Practical particular: construction of set of play because the main aspect of preporatory’s children is play. Play is interesting un atractive act without any aim to achieve any production. It also have no direct task of teaching and the result is upgrowth of children.