Show simple item record

dc.contributor.advisorTreimane, Guntaen_US
dc.contributor.authorErdmanis, Aigarsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:13Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:13Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10874en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10869
dc.description.abstractSabiedrībai kopumā nepieciešami radošas, brīvas un patstāvīgas personības. Līdz ar to mainās arī skolotāja loma, jo viņam jākļūst par personu, kura ne tikai sniedz zināšanas, bet palīdz arī vispusīgi un radoši attīstīties kā personībai. Diplomdarba mērķis – izpētīt individualizācijas un diferenciācijas pedagoģiskās iespējas kokapstrādes apguves procesā mājturības un tehnoloģiju stundās 6.klasē. Darba uzdevumi: 1)iepazīties ar pedagoģisko, psiholoģisko un speciālo literatūru pētāmās problēmas aspektā; 2)izpētīt individualizācijas un diferenciācijas lomu mājturību un tehnoloģiju apguvē; 3)izstrādāt mācību tēmas „Kokapstrāde” apguve 6.klasē mājturības un tehnoloģiju mācību saturu; 4)kokapstrādes tēmas aprobācijas procesa un rezultātu analīze. Pētījuma gaitā ar dažādu metožu palīdzību tika izzināts, kā labāk kokapstrādes tēmas apguves laikā individualizēt un diferencēt skolēnu darbu, kādas izmaiņas notiek skolēnu patstāvīgajā un radošajā darbībā. Pētījums tika veikts Limbažu rajona Baumaņu Kārļa Viļķenes pamatskolas 6. klasē, pētījumā piedalījās 8 skolēni. Beidzot pētījumu tika konstatēts, ka skolēniem uzlabojošās sadarbības prasmes savā starpā, pilnveidojušās praktiskā darba iemaņas. Vērtēšanas kritērijiem jābūt objektīviem un precīziem, tad skolēni būs vairāk motivēti radošam darbam, pašizaugsmei. Atslēgas vārdi: mājturība un tehnoloģijas, individualizācija, diferenciācija, kokapstrāde.en_US
dc.description.abstractIn general society needs the creative, free and independent personalities. It means that the teacher’s role is changing, because the teacher must be the person who only doesn’t give the knowledge but also helps the students to develop creatively and all – around as the personalities. The aim of the diploma work – to find out the pedagogical facilities of individualization and differentiation in the „Wood processing” at home economics and technology classes in Grade 6. The tasks of the work: 1)to make acquaintance with pedagogical, psychological and specific literature in aspects of the research topic; 2)to research the role of the individualization and differentiation in the studing process of home economics and technology; 3)to work out the content of studies of the theme „Wood processing” at home economics and technology classes in Grade 6; 4)The analysis of the opprobation process and results of the theme „Wood processing” . In the working process author found out, with the helping of different methodes, how individualizat and differentiat the students studies better in the theme „Wood processing” and what are the changes in the students’ self – contained and creative studing process. The research work was done in Vilkene Primary School named after Baumanis Karlis, Limbazi region in Grade 6, 8 students took part. At the end of the research work author established that the cooperation skills among the students had improved, also their practical working skills had improved. The criterias of evaluation must be objective and exact, then the students will be more motivate to the creative work and self – development. Keywords: home economics and technology, individualization, differentiation, wood processing.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMācību tēmas "Kokapstrāde" apguve 6. klasē mājturībā un tehnoloģijāsen_US
dc.title.alternativeAcquisition of the theme "Wood processing" at home economics and technology classes in Grade 6en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record