6-7 gadus vecu bērnu emocionālā attīstība rotaļā
View/ Open
Author
Grudņicka, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: "6-7 gadus vecu bērnu emocionālā attīstība rotaļā".
Darba autore: Svetlana Grudņicka
Darba zinātniskā vadītāja: Mag.paed. Ērika Vugule
Darba saturs: 55 lpp., 6 tabulas, 6 attēli, analizēti 30 literatūras avoti.
Pētījuma mērķis: pētīt bērnu emocionālās attīstības iespējas rotaļā pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz A. Košeļevas, Ļ. Vigotska, A. Zaporožeca. D.Elkoņina, A. Abramjana darbiem. Teorētiskajā daļā analizēti šādi jautājumi:
1.Svarīgākās pieejas emociju izprašanai un emociju nozīme.
2.6-7 gadus vecu bērnu vecuma īpatnības.
3.Rotaļas attīstošās iespējas.
4.Eksperimenta grupas bērnu emocionālās attīstības līmeņi.
Pētījuma praktiskajā daļā sniegta audzināšanas procesa organizēšanas shēma bērnudārzā ar rotaļas izmantošanu 6-7 gadus vecu bērnu emocionālajai attīstībai: radītas spēles situācijas, kuras veicina bērna pozitīvas attieksmes attīstību kā attiecībā pret sevi, tā arī pret citiem. Piedāvāta rotaļu sistēma, kuras atbilst 6-7 gadus veca bērna interesēm un vajadzībām; nodarbību konspekti, kuri virzīti uz empātijas attīstīšanu, kā arī rotaļu-etīdes svarīgāko cilvēku emociju apzināšanās un izpausmes attīstīšanai.
Tika veikts kontroleksperiments. Atkal tika izmantota metodika bērnu emocionālās attīstības līmeņu noteikšanai. Rezultātu analīze parādīja, ka vērojama pozitīva dinamika 6-7 gadus vecu bērnu emocionālajā attīstībā. Pētījuma hipotēze apstiprinājās. SUMMARY
The name of paper: Emotional development of children of 6-7 years in game.
The author of paper: Svetlana Grudņickaja
The Supervisor of studies of paper: Mag.paed. E.Vugule
The maintenance of paper: 51 pages, 6 tables, 6 references, 30 appendices are analyses.
The purpose of research: to define conditions emotional developments of children of 6-7 years in game in conditions of the preschool.
The theoretical part of research is based on A. Koscheleva's, L. Vigotskv's, A. Zaporozech's. D. Elkonin's, A. Abramvan's ideas. In the theoretical part such questions, as are analyzed:
1.The basic approaches to understanding and importance of emotions.
2.Age features of children of 6-7 years.
3.Developing opportunities of game.
4.Levels of emotional development of children of experimental group.
In a practical part of research the scheme of the organization of educational process in children's is offered to a preschool with use of game for emotional development of children of 6-7 years: game situations which promote development of the positive attitude of children with him/her self and to another are created. The system of games which are equitable to interests and needs of the child of 6-7 years Is offered; abstracts of the employment directed on development of empathy; games-etudes on comprehension and expression of the basic emotions.
Check experiment has been lead. The technique for definition of a level of emotional development of children was used. The analysis of results has shown, that positive dynamics in emotional development of children of 6-7 years was observed. The hypothesis of research has proved to be true.