Show simple item record

dc.contributor.advisorLiepiņa, Ingaen_US
dc.contributor.authorTararuja, Tatjanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:15Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:15Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10947en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10881
dc.description.abstractDiplomdarba autore: Tatjana Tararuja Darba tēma: Rotāļa 4 – 5 gadu vecu bērnu matemātisko priekšstatu attīstības veicinātāja. Darba veids: Diplomdarbs Darba zinātniskais vadītājs: Mag. paed. Inga Liepiņa Darba apjoms: 61 lapas, 20 attēli, 3 tabulas, 5 pielikumi, 34 literatūras vienības. Atslēgas vārdi: Domāšanas operācijas, rotaļas, matemātiskie priekšstati, attīstība. Pētījuma mērķis: Pētīt rotaļu pielietojuma iespējas pirmsskolēnu matemātisko priekšstatu veidošanā. Darba saturam ir divas daļas: 1. Darba teorētiskajā daļā: Pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par 4 - 5 gadu vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās īpatnībam, par rotaļu izmantošanas iespējam matemātisko priekšstatu veidošanas procesā. Darbā izmantotas Pickas N., Vigotska Ļ., Elkoņina D., Studenta J., Ukstiņas R., Lopatinas A., Bahas V., Černovas E., Dzinteres D., u.c. atziņas. 2. Darba otrajā daļā: Apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti par izstrādātā rotaļu kompleksa ietekmi uz 4 – 5 gadu vecuma bērnu matemātisko priekšstatu attīstība. Pētījuma metodes: literatūras analīze, novērošana, anketēšana, tests, pedagoģiskais eksperiments. Darba rezultāti: Pamatojoties uz teorētisko literatūras analīzi un veiktā pētījuma rezultātiem, tika secināts, ka 4 - 5 gadu vecuma bērniem matemātisko priekšstatu veidošanās process noritēs sekmīgāk, ja: tiks ievērotas vecumposmam raksturīgas īpatnības, mērķtiecīgi un sistemātiski tiks organizētas rotaļas, kas veicina matemātisko priekšstatu veidošanos.en_US
dc.description.abstractDiploma Paper consists of two parts: Theoretical part: Pedagogical and psychological literature about children from 4 to 5 years mathematical concept formation features; opportunities of using games in the mathematical concept development process were studied and analyzed. References of the following authors were used in Paper: Pickas N., Vigotska Ļ., Elkoņina D., Studenta J., Ukstiņas R., Lopatinas A., Bahas V., Černovas E., Dzinteres D., and others. Practical part: Results of the research were summarized and analyzed, as well as worked out on complex games there influence on 4 - 5 years old children mathematical concept development. Research methods: the analysis of literature, observation, questionnaires, tests, pedagogical experiments. The results of the Diploma Paper: On the basis of analysis of the theoretical literature part and the results of the research, it was concluded that children from 4 to 5 years old mathematical concept will be more successful if: characteristic features are taken into account, games are aim - oriented and systematic, which helps to encourage formation of mathematical concept.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRotaļa 4-5 gadu vecu bērnu matemātisko priekšstatu attīstības veicinātājaen_US
dc.title.alternativeGame as the promoter of developing mathematical notions of 4-5 years old childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record