Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māraen_US
dc.contributor.authorLiepa, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:17Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:17Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10970en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10897
dc.description.abstractDiplomdarbs „ Formu tamborēšanas apguve mājturībā un tehnoloģijās 5. klasē”. Pētījuma mērķis: Izpētīt formu tamborēšanas apguves iespējas mājturībā un tehnoloģiju stundās 5. klasē. 1. nodaļā izpētīta pozitīvas mācību motivācijas veicināšanas iespējas formu tamborēšanas apguvē mājturībā un tehnoloģijās. Lai veidotos skolēnos pozitīva motivācija, skolotājam jāizmanto uzslavas, pamudinājumi, pateicība, jo tas motivē skolēnus radoši darboties. 2. nodaļā atlasīts mācību tēmas „ Formu tamborēšana” saturs. Izpētīta tamborēšanas kultūrvēsturiskā attīstība, nepieciešamie darbarīki un materiāli lodes formas tamborēšanai. 3. nodaļā tika izveidots tematiskais plāns, kā veiksmīgi organizēt tēmas „Formu tamborēšanas” apguvi mācību procesā, lai veicinātu radošas personības attīstību. Tika izpētīts pusaudžu vecumposma raksturojums un izziņas intereses attīstība mācību procesā. 4. nodaļā atspoguļota tematiskā plāna aprobācija, kura tika organizēta, apvienojot teoriju ar praktiskiem darbiem. Atspoguļots autores veiktais pedagoģiskais izmēģinājums, tā gaita un rezultātu analīze. Tamborējot lodes formu var pildīt ar vates, sintepona, koka, kreplas ( gumijas), putuplasta, māla bumbiņām. No dažāda lieluma lodes formām tika izgatavotas rotaļlietas un priekšmets. Diplomdarbam pievienoti 12 pielikumi, kuros atrodama intervija ar mājturības un tehnoloģijas skolotāju, anketa skolēniem, lodes formas tamborēšanas apraksts, fotogrāfijas, kas parāda skolēnu radošo darbību un darbības rezultātus.en_US
dc.description.abstractDiploma paper “Acquisition of crocheting forms at home economics and technology lessons in Grade 5”. The aim of the Diploma paper is to study the possibilities of acquiring the crocheting forms at home economics and technology lessons in Grade 5. Chapter 1 studies the possibilities of promoting positive teaching/learning motivation in acquiring crocheting forms at home economics and technology lessons in Grade 5. For the development of positive motivation, the teacher has to use praising, encouragement, gratifying because they motivate pupils for creative activity. Chapter 2 presents the selected content for teaching the theme “Crocheting of forms”. The author has studied the cultural and historical development of crocheting, the necessary tools, materials and technologies for crocheting a sphere. Chapter 3 reflects the thematic plan developed by the author to organize the successful acquisition of the theme “Crocheting of forms” in the teaching/learning process to promote the development of a creative personality. Chapter 4 analyzes the approbation of the thematic plan, which was organized by combining theory with practical works. Pupils made toys and a jewelry piece from the spheres of different sizes, thus acquiring the crocheting of the sphere form. The Diploma paper is supplemented with 12 Appendices which include the interview with the teacher of home economics and technology, questionnaires for pupils, description for crocheting the sphere, photos, which show the creative activity of pupils and their end products.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleFormu tamborēšanas apguve mājturībā un tehnoloģijās 5. klasēen_US
dc.title.alternativeAcquisition of crocheting forms at home economics and technology classes in Grade 5en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record