Pirkstu muskulatūras attīstība 3-4 gadus veciem bērniem rokdarbu nodarbībās
View/ Open
Author
Grauzdule, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: „ Pirkstu muskulatūras attīstība 3 – 4 gadus veciem bērniem rokdarbu nodarbībās.”
Darba autors: Mārīte Grauzdule
Darba zinātniskais vadītājs: mag.,paed. I.Aizporiete
Darba saturs: 64 lpp., 5 diagrammas, 9 tabulas, 53 analizēti avoti, 5 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Izpētīt un noskaidrot pirkstu muskulatūras attīstību iespējas rokdarbos pirmsskolas vecumā.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz V.Hibneres, T.Āres, E.Volāne, A.Vorobjovs, R. Zeidelis, I.Miltiņas u.c. autoru atziņām.
Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi, kā rokdarbi viens no bērna darbības veidiem, pirkstu muskulatūras attīstībā 3 – 4 gadus veciem bērniem, 3 – 4gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, pirkstiņu spēles un vingrinājumi.
Pētījuma otrajā daļā tika analīzēti rokdarbu veidi pirmsskolā.
Praktiskajā daļā aprakstīta pedagoģiskā pieredze 3 – 4 gadīgo bērnu pirkstu muskulatūras attīstība rokdarbos.
Pētījumā iegūtie rezultāti atklāj, ka roku vingrinājumi sekmē pirmsskolas vecuma bērna pirkstu muskulatūras attīstību.
Atslēgas vārdi: rokdarbi, kreativitāte, attīstība Title: “The development of 3-4 years old children’s finger musculature in manual training classes.”Author: Mārīte GrauzduleTutor: Mag.paed. I. Aizporiete
The diploma work consists of 64 pages, 5 charts, 9 tables, 53 sources of reference and 5 enclosures.The aim of the paper was to explore and clarify the potential development of preschoolers’ finger musculature in manual training classes.The theoretical part of paper is based on cognitions of such authors as V.Hibnere, T.Āre, E.Volāne, A.Vorobjovs, R. Zeidelis, I.Miltiņa etc. In theoretical part there were analyzed such questions as manual training as one of the activity aspects for kids, the development of finger’s musculature in age of 3-4 years, pedagogically psychological characteristic for 3-4 years old kids, finger games and exercises.In the second part of paper there were analyzed different sort of manual training classes in pre-school.In the practical part of paper there was described the pedagogical experience in the development of 3-4 years old children’s finger musculature in manual training classes.The acquired results reveal that hand exercises enable the development of preschooler’s finger musculature.Keywords: manual training, creativity, development.