Pirmsskolas izglītības iestādes pedagogu un ģimenes sadarbība bērna sagatavošanai skolai

View/ Open
Author
Salmane, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaņepējs, Mārtiņš
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā pētīta Ogres rajona pirmsskolas izglītības iestādes „Zelta Sietiņš” pedagogu un bērnu vecāku sadarbība sagatavojot 5-6 gadus vecus bērnus skolai.
Diplomdarba autore: Anita Salmane
Diplomdarba tēma mūsdienās ir aktuāla un tā varētu interesēt pirmsskolas skolotājus, vecākus, kā arī studentus. Pētījuma rezultāti atklāj, ka vecāki un pedagogi labprāt sadarbojas, lai veiksmīgāk sagatavotu bērnus skolai. Pētījuma ietvaros tika gūts apstiprinājums, ka tie bērni, kuru vecāki izrāda patiesu interesi par sava bērna zināšanām un prasmēm, veiksmīgi sagatavojas skolai.
Pētot diplomdarba tēmu, autore iepazinās ar pedagogu V. Zelmeņa, R. Kaņepējas, D. Lieģenieces un psihologu G. Svences, A. Vorobjova, I. Puškareva, Ē. Eriksona atzinumiem pētāmās problēmas aspektā: par bērnu gatavību skolai, pirmsskolas iestādes un ģimenes sadarbības nozīmi šajā procesā. Rezultātā darba mērķis ir sasniegts un izvirzītā hipotēze ir pierādīta.
Darba apjoms: 48 lpp., 19 attēli, 6 pielikumi. The title of the paper: “Effect of the literary working front 5-6 age children on the reading know – how facilitation.”
The author of the paper: Gunita Stafecka.
Paper’s supervisor : Dr. paed. prof. R.I.Kanepeja.
Paper’s content: 78.foliage; 32.source; 10.addition;
Research’s purpose. Knowingly of the literary working effect to the reading learning process. Theoretic foundation of the graduation work formative – appreciation of pedagogic and psychological, what to hold up of oversea (J.H.Pestalocija, R.Steinera, L.Vigotska and other), ever Latvia pedagogue and psychological (V.Zelmena, A.Vorobjova, R.I.Kanepejas and other) theoretic appreciative about conditional of the successful reading know – how. Governing questions, what analyze theoretic holding it is reading know – how promotional factors substance, in the reading know – how pollution process to the preschool as well as literary working effect to the children development. Practice holding was perform research in Riga X kindergarten, utilization thus method – literature study, pedagogical pilot activities, pedagogical observation.
Hypothesis of the research: “if read know – how process hold up of the literary working, then children acquirement to get up playing,” it is attenuation.