Show simple item record

dc.contributor.advisorRutka, Lūcijaen_US
dc.contributor.authorOliņa, Aijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:28Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:28Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14349en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10993
dc.description.abstractDarba temats: Ārpusģimenes aprūpē esošo pusaudžu attieksmju īpatnības. Darba rezultāts: Pētījuma gaitā atklājās, ka galvenās 14 – 16 gadus vecu pusaudžu problēmas, kas rodas audžuģimenēs saskarsmē ar audžuvecākiem, ir sekojošās: pusaudžu individuālās psiholoģiskās un vecumposma īpatnības, kuras vēl pastiprina iepriekš iegūtā nelabvēlīgā dzīves pieredze; audžuvecāku stereotipi, ka pusaudža uzņemšana audžuģimenē būs saistīta ar grūti atrisināmām problēmām – deviantu uzvedību, atkarībām, kriminālnoziegumiem, kuru dēļ pusaudžus ir grūti iekārtot audžuģimenēs; audžuvecāku neizpratne par pusaudžu audzināšanas uzdevumiem un vēlme ātri panākt pozitīvu rezultātu; pusaudži nespēj samierināties ar jaunās ģimenes režīmu, noteikumiem un idealizē savu iepriekšējo dzīvi, bioloģiskos vecākus; pusaudžu psihotraumas, agrāk pārdzīvotā vardarbība un mazvērtības kompleksi rada neuzticību, agresiju vai bailes pret audžuvecākiem, kas izpaužas kā pusaudžu izaicinoša uzvedība. Audzināšanas procesā galvenās problēmas pusaudžu un audžuvecāku attiecībās saistītas ar pusaudžu atšķirīgo dzīves uztveri un vērtīborientāciju, audžuģimenes iekšējās kārtības noteikumiem un dažādām pusaudžu deviantās uzvedības izpausmēm. Izpētot pusaudžus audžuģimenē un salīdzinot viņu viedokļus ar ekspertu – audžuvecāku viedokļiem, tika noskaidrots, ka, dzīvojot audžuģimenēs, pozitīvas saskarsmes rezultātā, pusaudžiem pozitīvi mainās dzīves uztvere, vērtīborientācija, prioritātes, uzlabojas sadzīves iemaņas, pašvērtējums. Pētījuma rezultāti atklāja, ka pozitīvu abpusēju attiecību veidošanās gadījumā iespējama labvēlīga pusaudžu uzvedības korekcija, mainās arī pusaudžu attieksme pret audžuvecākiem. Pētnieciskās metodes: literatūras analīze, pusaudžu intervija, pedagoģiskā novērošana, dokumentācijas analīze, ekspertu metode, intervija ar audžuģimenēm, datu matemātiski statistiskā apstrāde. Atslēgvārdi: pusaudži, audžuģimenes, audžuvecāki, bioloģiskie vecāki, attieksme.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleĀrpusģimenes aprūpē esošo pusaudžu attieksmju īpatnībasen_US
dc.title.alternativePeculiarities of attitudes of the out-of-family care adolescentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record