Show simple item record

dc.contributor.advisorĶestere, Ivetaen_US
dc.contributor.authorMennika, Baibaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:29Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:29Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14917en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10997
dc.description.abstractMaģistra darba tēma “Humānisma ideju vēsturiskā attīstība un to izmantošanas iespējas pirmskolas izglītības iestādē” tika izvēlēta, lai, pētot humānisma ideju attīstību no aizvēstures līdz mūsdienām, atrastu ceļu un izstrādātu principus, kā pirmskolas izglītības iestādē audzināt humānu, brīvu, radošu, vispusīgi attīstītu un darbīgu personību, kā tautas tradicionālo kultūras mantojumu integrēt izglītībā 21. gadsimtā-pasaules globalizācijas laikmetā. Diplomdarbs sastāv no divām daļām – tā teorētisko pamatu veido J. A. Komenska, J. H. Pestalocija, Fr. Frēbeļa, R. Šteinera, Ļ.Tolstoja, S. Frenē, A. Makarenko, K. Obšteina, L. Stepaško, L. Žukova, I. Ķesteres, Š. Amonašvili atziņas pedagoģijā un psiholoģijā, Sokrāta, P. Abelāra, Akvīnas Toma, Z. Mauriņas, S. Lasmanes, A. Rubeņa, Šri Činmoja filosofiskās idejas, bet praktisko daļu - darba pieredze Rīgas 16. pirmskolas izglītības iestādē “Laismiņa” sešpadsmit gadu garumā. Atslēgas vārdi: humānisms (humānisma ideju attīstība), tikumība, pirmskolas izglītība.en_US
dc.description.abstractThe subject of this Master’s degree paper is „Historical development of Humanism idea and its application to pre-school establishments”. It was chosen with the objective to investigate the development of Humanism idejas from ancient times up to nowadays and to find a way and prepare principles of how to nurse a human, free, creative, harmonicly developed and an enthusiastic personality in pre-school institutions. Also how to integrate the heritage of Latvian traditional culture into the education system of 21st century – period of world globalisation. The paper work consists of 2 parts – it’s theoretical part consists of the pedagogical ideas and theses from J. A. Komenska, J. H. Pestalocy, Fr. Frebel, R. Stainer, L. Tolstoy, S. Frenee, A. Makarenko, K. Obstain, L. Stepashko, L. Zhukova, I. Kestere, Sh. Amonashvili and phylosophical ideas from Socrat, P. Abelaar, Akvina Tom, Z. Maurina, S. Lasmane, A. Rubenis, Shri Chinmoy. The practical part consists of the 16 year work experience in Riga pre-school establishment nr. 16 „Laismina”. Key words: humanism (development of humanism ideas), moral, pre-school education.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleHumānisma ideju vēsturiskā attīstība un to izmantošanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādēen_US
dc.title.alternativeHistorical development of Humanism idea and its application to pre-school establishmentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record