• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašdarināta rotaļlieta mūsdienu bērna dzīvesdarbībā pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-16684-Stoka_Anitra.pdf (913.5Kb)
Author
Stoka, Anitra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Pašdarināta rotaļlieta mūsdienu bērna dzīvesdarbībā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba apjoms: 64 lapas, 58 bibliogrāfiski nosaukumi, 5 pielikumi, 31 attēls, 5 tabulas. Problēma: Darbā tika pētīta pašdarinātas rotaļlietas lietošanas problēma, teorētiski un praktiski analizēta ar empīriskām metodēm – anketēšana, intervija, novērošana. Pētījuma mērķis: Pētīt pašdarinātas rotaļlietas izmantošanu mūsdienu bērna dzīvesdarbībā pirmsskolas izglītības iestādē. Atslēgas vārdi: rotaļlieta, pašdarināta rotaļlieta, bērns, bērna dzīvesdarbība. Darba struktūra: Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā apskatīta rotaļlietas lietošanas problēma psiholoģiski pedagoģiskajā literatūrā. Rotaļlieta aplūkota vēsturiskajā skatījumā. Noskaidrota rotaļlietu būtība un veidi. Atklāta pašdarinātas rotaļlietas nozīme Latvijā senatnē un latviešu rakstnieku bērnības atmiņās. Skaidrotas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības. Otrā daļa veltīta pētījuma izstrādei un organizēšanai, kā arī pētījuma rezultātu apkopošanai. Secinājumu un ieteikumu izstrādei.
 
The self-made toy in a modern kid’s life activity in a pre-school educational establishment. Scope of work: 64 pages, 58 bibliographical titles, 5 additions, 31 images, 5 tables. Problem: Unser problem of self – made toys was researched at work, theoretically and practically analyzed with empirical methods – survey, interview, observation. The aim of the study: To research use of self – made toys today’s child lifetime activity at pre-school educational institution. Keywords: Toy, self-made toy, child, child is life activity. The structure of work: Work consists of two parts: in the first part is viewed use problem of self-made toys in psycho-pedagogical literature. Toy is viewed in historical perspective. There is elecidated the nature and types of toys. At work is discovered mean of self- made toys in ancient times of Latvia and in childhood memories of Latvian writers. There is explained development features of older preschoolers. The second part is dedicated for study development and organization as well as the compilation of the results of the study. The second part is dedicated for conclusions and recommendations development too.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11028
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV