Kritiskās domāšanas attīstīšanas metodiskās sistēmas izmantojums vispārīgo valodniecības jautājumu apguvei 10. klasē
Author
Rābante, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zaiceva, Ārija
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izveidot teorētiski pamatotu kritiskās domāšanas metodiskās sistēmas variantu vispārīgo valodniecības jautājumu apguvei vidusskolas 10. klasē un aprobēt to pedagoģiskajā procesā.
KD veicina aktīvu, radošu izziņas procesu, kas piemērots mūsdienu jaunietim. Tika noskaidrots, ka kritiskās domāšanas metodes un metodiskie paņēmieni ir piemēroti mūsdienu skolēniem.
Kritiskās domāšanas sistēmai ir trīsfāžu modelis, kurā tiek saistīta iepriekšējā pieredze ar jauno informāciju. Kombinējot KD metodes, iespējams labāk apgūt tematu. Pētījumā tika secināts, ka, izmantojot KD metodes, vispārīgos valodniecības jautājumu apguve kļūst saistoša 10. klases skolēniem. Jaunieši izrādīja lielāku aktivitāti mācībās, veidojās savstarpēja uzticība.
Tika pilnveidotas skolēnu attieksmju sistēma. Vidusskolēni radoši risināja jautājumus par vispārīgajiem valodniecības jautājumiem, izvirzot vienai problēmai vairākus risinājumus.
Atslēgvārdi:
Kritiskā domāšana, sistēma, trīsfāžu modelis. The main objective of this thesis is to provide a theoretically substantiated version of a methodological system for critical thinking in learning general linguistic issues at the tenth grade and to approbate it to the pedagogical process.
Critical thinking promotes active and creative learning process that is suitable for the modern adolescent. This study shows that critical thinking methods are suitable for today's students.
Critical thinking system is a three-phase model, combining previous experience with the new information. The subject can be mastered better by linking the critical thinking methods techniques. This study concludes that by using critical thinking methods and methodological techniques, learning of general linguistic issues becomes more interesting for tenth grade students. Youngsters not only showed more activity in learning, but also created mutual trust in the classroom.
Keywords: critical thinking, a system, three-phase model.