• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lingvokulturoloģiskās pieejas izmantojums 10.klases skolēnu sociokultūras kompetences attīstīšanā latviešu valodas stundās.

Thumbnail
View/Open
299-26194-Careva_Antra_SkLa040016.pdf (767.4Kb)
Author
Careva, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba Lingvkulturoloģiskās pieejas izmantojums 10. klases skolēnu sociokultūras kompetences attīstīšanā latviešu valodas stundās mērķis bija noskaidrot lingvokulturoloģiskās pieejas izmantojuma lietderību 10. klases skolēnu sociokultūras kompetences pilnveidošanā. Diplomdarbā ir 6 nodaļas, kurās sniegts pētījuma teorētiskais pamatojums pedagoģiskā, psiholoģiskā, lingvokulturoloģiskā un lingvodidaktiskā aspektā. 5. nodaļā raksturota didaktiskā materiāla izstrāde un aprobācija. 6. nodaļa veltīta skolēnu zināšanu un prasmju dinamikas analīzei. Tā kā beigu pārbaudījumā skolēni lielākoties prata iekļaut mācību stundās iegūto lingvokulturoloģisko informāciju pārspriedumā, var uzskatīt, ka pētījuma mērķis ir sasniegts. Atslēgvārdi: sociokultūras kompetence, lingvokulturoloģiskā pieeja, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, rezultātu analīze.
 
The aim of Diploma Paper Use of Linguocultural Approach in Development of Sociocultural Competence of Students of Form 10 during Latvian Language Lessons is to examine the expedience of usage of linguocultural approach in developing of sociocultural competence of students of Form 10. The Diploma Paper consists of 6 chapters which include theoretical justification of the study in the light of pedagogical, psychological, linguocultural and linguodidactic aspects. Chapter 5 includes description of development and approbation of the didactic material. Chapter 6 is dedicated to analysis of dynamics of knowledge and skills of students. As in the final test most students demonstrated their ability to include linguocultural information obtained during lessons in essays it can be considered that the aim of the Diploma Paper has been achieved. Key words: sociocultural competence, linguocultural approach, pedagogical experimenting, analysis of the results.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11231
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV