Skolotāju stereotipi un aizspriedumi attiecībās ar 8.- 9.klašu skolēniem
Autor
Klanauska, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Klanauskas S. „Skolotāju stereotipi un aizspriedumi attiecībās ar 8.-9. klašu skolēniem”
Bakalaura darba mērķis – noskaidrot skolotāju stereotipus un aizspriedumus attiecībās ar 8.-9. klašu skolēniem.
Bakalaura darba pētījuma mērķis nosaka sekojošus darba uzdevumus-
1.analizēt pedagoģijas un psiholoģijas literatūru par :
● skolotāju personību;
● par stereotipiem un aizspriedumiem;
● skolēnu vecumposmu;
● savstarpējā saskarsme;
2. veikt praktisko pētījumu lai noskaidrotu:
● skolēnu un skolotāju viedokli par viņu savstarpējām attiecībām pedagoģiskajā vidē;
● stereotipu un aizspriedumu ietekme uz savstarpējam attiecībām starp skolotājiem un skolēniem.
Bakalaura darbā izmantotās pētīšanas metodes:
● pedagoģijas un psiholoģijas literatūras izpēte un analīze;
● aptaujas anketas izveide.
Apkopojot un analizējot teorētisko literatūru darba autore secina, ka
•lai skolotājs būtu laba personība, ļoti daudz atkarīgs no tā kā skolotājs sevi pasniedz skolēniem;
•skolotāju personība ietekme skolēnu personību;
•stereotipi un aizspriedumi ietekme skolotāju un skolēnu savstarpējās attiecības, tās uzlabot var tikai paši skolotāji vai skolēni;
•skolotāju un skolēnu sadarbība nav iedomājam bez saskarsmes;
•skolotājiem un skolēniem nevajadzētu nepazināti izmantot stereotipus un aizspriedumus savstarpējās attiecībās.
•8. – 9. klase ir īpašs pusaudžu vecumposms, kas ļoti daudz mācās no piemēriem, ko rada skolotājs
•Pētījuma rezultātā pierādījās, ka skolēnu un skolotāju stereotipi un aizspriedumi neietekmē pedagoģisko mācību procesu.
Atslēgvārdi: skolotājs, stereotipi un aizspriedumi, skolēni 8.- 9. klase. Klanauskas S. „Teachers’ stereotypes and prejudice in relationship with 8 - 9 grade pupils”
The aim of bachelor’s paper is to examine teachers’ stereotypes and prejudice in relationship with 8 – 9 grades pupils.
The following tasks were set to reach the aim:
1.analyze pedagogical and psychological literature regarding:
•teachers’ personality;
•stereotypes and prejudice;
•age groups of pupils.
2.to do the practical research in order to clarify:
•pupils opinion regarding their interrelation with teachers’ pedagogical environment;
•stereotypes and prejudice influence to mutual relations between teachers’ and pupils.
The following methods where used to reach the nominated aim of the paper:
•analyzes and summarize of theoretical literature;
•work out of questionnaire.
The author of this bachelor’s paper has deduced:
•teachers’ personality affect pupil personality;
•stereotypes and prejudice affect teachers’and pupils mutual relations, those can make better only teacher or the pupil not someone else;
•teachers and pupils relations make contact to each other;
•teachers and pupils relations it is not necessary to make stereotypes and prejudice to each other;
•8. – 9 class it’s a teenager age when they learn from teacher example;
•in research results proved that pupils and teachers stereotypes and prejudices undisturbed their study.
Key words: teachers’, stereotypes and prejudice, 8 - 9 grade pupils.