Interneta dienasgrāmatas vidusskolas skolēnu rakstīšanas prasmju attīstībai Angļu valodas nodarbībās
Author
Kovaļova, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rihtere-Zunte, Elīna
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Interneta dienasgrāmatas ir jauns līdzeklis izglītībā, konkrēti – angļu valodas kā svešvalodas apmācībā, jo tas balstās uz rakstīšanu un saziņu. Darba izstrādē lietotā pētniecības metode bija gadījumu izpēte, kas, analizējot izvēlētos interneta dienasgrāmatu paraugus, ļāva uzskatāmi parādīt, kā interneta dienasgrāmatas ir izmantojamas rakstīšanas prasmju pilnveidē. Darbs satur rezultātus pēc vidusskolas skolotāju un skolēnu aptaujas, kurā noskaidroja interneta dienasgrāmatu lietošanas potenciālu angļu valodas kā svešvalodas stundās. Diplomdarba ietvaros veiktā izpēte pierādīja, ka skolotāji, pieliekot zināmas pūles, lai apgūtu interneta dienasgrāmatu uzturēšanu, plānojot darbu un sagatavojot tam skolēnus, var sekmīgi integrēt interneta dienasgrāmatu lietošanu mācību procesā. „Blogi” labvēlīgi ietekmē skolēnu rakstīšanas prasmes, jo ļauj viegli publicēt rakstu darbu internetā, sniegt to auditorijai, saņemt atsauksmes, veidot uz sadarbību balstītu mācību vidi, veicināt uz procesu un saturu koncentrētus rakstu darbus. Weblogging is the new trend in education and in EFL in particular; it is naturally focused on writing and communication. The paper contains the results of the survey conducted among the secondary school teachers and students to find out the potential of weblogging in EFL classrooms. This paper includes the analysis of sample weblogs chosen to display how weblogging can be used for developing writing skills. The author created a weblog writing project for secondary school students. The research conducted proved that with a certain amount of effort put into learning about weblogging, planning the work and preparing the students, teachers can successfully integrate weblogs into the learning process. Weblogs are believed to have positive influence on students’ writing skills as they provide a possibility to easily publish the writing online, share it with the audience, receive the feedback upon it, create a collaborative learning environment, encourage process- and content- focused writing.