1. klases skolēnu sociālās adaptācijas nosacījumi pedagoģiskajā procesā
Author
Mislēviča, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „1. klases skolēnu sociālās adaptācijas nosacījumi pedagoģiskajā procesā” mērķis ir teorētiski un empīriski izpētīt sociālo adaptāciju un tās nosacījumus pedagoģiskajā procesā. Darba teorētiskajā daļā tiek apkopota informācija par sociālo adaptāciju, sociālās adaptācijas nosacījumiem un problēmas izpausmju raksturojumu, analizētas 1. klases skolēnu vecuma īpatnības. Empīriskajā daļā veikta sociālo adaptāciju ietekmējošo nosacījumu izpēte (8 sākumskolas skolotāju intervijas, 72 1. klašu skolēnu vecāku anketas), pēc pētījumā iegūto datu apstrādes veikta to analīze un apkopotas atbildes uz pētījuma jautājumu.
Pētījums atspoguļo sociālās adaptācijas procesu kā būtisku pedagoģiskā procesa sastāvdaļu personības socializācijas procesā. The aim of Master’s Thesis „Successful social adaptation of the first year learning children at primary school” consists of theoretical and empirical study of social adaptation and its conditions in pedagogical process. Theoretical part of the Thesis provides the summary of social adaptation, conditions of the social adaptation and description of external expressions of the problem; it also includes the analysis of age specifics of the children of the first learning year at primary school. Empirical part of the Thesis includes the study on conditions that have an impact on social adaptation (8 interviews of primary school teachers, 72 questionnaires of parents of the first year learning children), resulting analysis of collected data and summary of answers to the questions of study.
The Thesis depicts social adaptation process as a significant part of a pedagogical process during self-socialization.