Rencēnu skolas vēsture no 18.gs. līdz mūsdienām
View/ Open
Author
Ješkina, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Tā kā līdz šim nav veikts pētījums par Rencēnu skolas vēsturi, bakalaura darba
izvēlētā tēma ir „Rencēnu skolas vēsture no 18. gadsimta līdz mūsdienām”. Darba autore ir pētījusi, aprakstījusi un analizējusi skolas vēsturi, tās attīstību un darbību dažādos laika
posmos, jo skolas un pedagoģiskās domas attīstībai ir cieša saikne ar attiecīgā laika posma tautas vēsturi. Darba mērķis ir izzināt un apkopot savāktos materiālus par skolas vēsturisko attīstību, kā arī tās darba virzieniem. Kā pētīšanas metodes darbā izmantotas literatūras un avotu analīze un atmiņu pierakstu analīze.
Lai veiktu pētījumu, tika studēta pedagoģiskā literatūra, apkopoti un analizēti skolas
novadpētniecības muzeja, Valmieras zonālā Valsts arhīva materiāli, rajona laikrakstu
publikācijas un atmiņu pieraksti.
Darbā izveidotas 4 nodaļas, un katra no tām atspoguļo konkrētu vēstures posmu.
Nobeigumā izteikti secinājumi, kas izriet no pētījuma. Because until now nobody hasn’t done research about history of the school Renceni,
the theme of bachelor’s paper is „The history of the school Renceni from the 18th century
until nowadays”. The authoress of this paper has explored, described and analysed the history of this school, it’s development and activities in different periods of time because the development of the school and pedagogical idea has close contact with the national history of the corresponding temporal periods. The aim of this paper is to find out and to summarize collected materials about the development of the school history as well as it’s way of work. In this pater there are used analyses of source and literature and analyses of memory and notes.
To do this research, I have studied the literature of pedagogic, I have summarized and
analysed the materials of Valmiera’s zonal state archieve and local history museum of the
school, publications of regional newspaper and notes of memory.
In this paper there are organized 4 chapters and each of them reflects a particular
historical period. At the end of this paper there are stated conclusions that result from this
research.