Show simple item record

dc.contributor.advisorRaščevska, Malgožataen_US
dc.contributor.authorPoča, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:21Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:21Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other33349en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11365
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir noskaidrot, vai pastāv atšķirības intelektuālajās spējās un uzvedības traucējumos starp maznodrošinātu ģimeņu internātskolas skolēniem un normatīvo pielīdzināto grupu, kā arī kāda ir saistība starp uzvedības traucējumiem un intelektuālajām spējām internātskolu skolēniem. Pētījuma tika izmantots Vekslera intelektuālās novērtēšanas tests (Wechsler intelligence scales for children-fourth edition, Wechsler, 2003; adaptēts un standartizēts Latvijas apstākļiem Raščevska & Sebre, 2011) un Ahenbaha empīriski pamatotā novērtējumu sistēma (Achenbach System of Empirically Based Assessment, ASEBA, Achenbach, 2001; adaptēts Latvijas apstākļiem Laizāne, Sebre, Raščevska, & Upenieks, 2009). Pētījuma rezultāti atklāj ievērojami augstākus eksternalizēto un internalizēto uzvedības traucējumu rādītājus, turpretī, zemākus intelektuālo spēju rādītājus internātskolu skolēniem. Atklājās arī pretrunīgas saistības starp uzvedības traucējumiem un atsevišķām intelektuālo spēju apakšskalām, piemēram, pozitīva saistība starp trauksmi un šifrēšanu. Iespējamie iemesli iztirzāti šajā darbā. Atslēgas vārdi: intelekts; intelektuālās spējas; uzvedības traucējumi; internalizēta uzvedība; eksternalizēta uzvedība; maznodrošinātas ģimenes; internātskolas skolēni.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether there are differences in intellectual ability and behavioral disorders among low-income families boarders and regulations treated group, as well as the relationship between the behavioral disorders and intellectual abilities for boarders. There were used the Wechsler intellectual assessment test (Wechsler Intelligence Scales for Children-Fourth Edition, Wechsler, 2003; adapted and standardized to Latvian conditions Raščevska & Sebre, 2011) and Achenbach System of Empirically Based Assessment (ASEBA, Achenbach, 2001; adapted to Latvian conditions Laizāne, Sebre, Raščevska, & Upenieks, 2009). Study results reveal significantly higher externalized and internalized behavior disorders indicators, in contrast, lower intellectual capacity indicators for boarders. Revealed the contradictory relationship between behavioral disorders and certain subscales of intellectual ability, for example, a positive relationship between anxiety and coding. Possible reasons discussed in this work. Key words: intelligence, intellectual ability, behavioral disorders, internalized behavior, externalized behavior, low-income families; boarders.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleMaznodrošinātu ģimeņu internātskolas skolēnu intelektuālās spējas un uzvedības traucējumi.en_US
dc.title.alternativeIntellectual abilities and behavioral disorders in boarders from low income families.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record