Batika kompleksajos tekstildarbos 9. klasē mājturības un tehnoloģiju stundās
Автор
Jaundzema, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kokina-Lilo, Mārīte
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs „Batika kompleksajos tekstildarbos 9. klasē mājturības un tehnoloģiju stundās” sastāv no ievada, četrām nodaļām, nobeiguma un secinājumiem, izmantoto avotu saraksta un pielikumiem. Ievadā apskatīta tēmas aktualitāte un nozīmīgums, norādīts diplomdarba mērķis, veicamie uzdevumi, izmantojamās pētniecības metodes un pētījuma bāze. Diplomdarba pirmajā nodaļā apskatīti pedagoģiskie nosacījumi izvēlētās tēmas realizācijai praksē. Izpētītas pusaudžu un jauniešu vecumposma īpatnības, aprakstītas pielietojamās mācību metodes un organizācijas formas, vērtēšanas iespējas un kritēriji, kā arī informācija par kompleksajiem tekstildarbiem. Otro nodaļu sastāda tematiskais plāns aprobējamajai tēmai, izvirzītie mācību mērķi un uzdevumi. Trešajā nodaļā atklāta batikas vēsture, batikas tehniku daudzveidība un batikojuma kombinēšanas iespējas ar citām tekstiltehnikām. Ceturtajā nodaļā veikta pedagoģiskās izmēginājumdarbības analīze un izvērtējums. Darba nobeigumā ir secinājumi un ieteikumi turpmākajai mācību tēmas pilnveidei. Atslēgas vārdi: batika tehnika; kompleksie tekstildarbi; mājturība un tehnoloģijas Diploma Paper „Batik in Combined Textiles in Home Economics and Technologies in Grade 9”consists of introduction, four chapters, and conclusion, bibliography and appendixes. The topicality and notability of the theme, the aim, objectives, research methods and the base of the research of the Diploma Paper are surveyed in the introduction part. Pedagogical conditions for the practical realization of the chosen theme are reviewed in the first chapter of the Diploma Paper. The pecularities of teenager’s and the youth age group, applied teaching methods and organizational forms, evaluation criteria, as well as, information about the complex textiles. The thematic plan for the approbation of the theme, the chosen teaching aims and objectives are included in the second chapter of the Diploma Paper. The history of batik, the variety of batik techniques and the possibilities of combining batik works with other textile techniques are expounded in the third chapter. The analysis and assessment of the pedagogical probation are discussed in the fourth chapter. Conclusions and reccommendations for further development of the curriculum are included in the conclusion of the Diploma Paper. Key words: the technique of batik; complex textiles; Home Economics and Technologies