Show simple item record

dc.contributor.advisorRaščevska, Malgožataen_US
dc.contributor.authorTīruma, Lindaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:23Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:23Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other34618en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11386
dc.description.abstractŠī maģistra darba mērķis bija noskaidrot noteiktu kognitīvo pamatiespēju – darba atmiņas, vizuālās domāšanas un apstrādes ātruma - saistību ar mūzikas apguvi 8 mēnešu periodā bērniem 6 līdz 7 gadu vecumā. Lai to noskaidrotu, tika veikts longitudināls pētījums ar jauktu dizainu. Pētījuma respondenti - 54 Vidzemes reģiona vispārizglītojošo un mūzikas skolu 1. klašu audzēkņi; vecuma amplitūda eksperimentālajā grupā - no 6 gadiem un 1 mēneša līdz 7 gadiem un 9 mēnešiem (vidējais vecums – 7,04 gadi), kontroles grupā – no 6 gadiem un 2 mēnešiem līdz 7 gadiem 11 mēnešiem (vidējais vecums – 7,27 gadi). Par pētījuma instrumentāriju izmantots Vekslera intelekta tests bērniem, IV izdevuma (VITB-IV) atsevišķi apakštesti. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka starp eksperimentālo un kontroles grupu pastāv atšķirības darba atmiņā un vizuālajā domāšanā, bet ne apstrādes ātrumā. Atslēgas vārdi: kognitīvās spējas, mūzikas apguve, vizuālā domāšana, darba atmiņa, apstrādes ātruen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate if there is any association between certain cognitive abilities such as perceptual organization, working memory and processing speed, and learning of music in 8 month period on children from 6 to 7 years of age. The design of the study was longitudinal. The participants of this study were 54 pupil of various regions of Vidzeme starting first grade in elementary school along with music school or only in elementary school, aged from 6 years and a month to 7 years and 9 months in experimental group, (7,04 years in average) and from 6 years and two months to 7 years and 11 months in control group (7,27 years in average). Used method was three certain subtests from Wechsler Intelligence Scale for Children - Fourth Edition (Picture Concepts, Coding, Digit Span) to measure previously mentioned cognitive abilities. The results of this paper shows that there are two statistically significant differences between control and experimenten_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleMūzikas mācīšanās ietekme uz vizuālās domāšanas, darba atmiņas un apstrādes procesu attīstību astoņu mēnešu periodā bērniem sešu līdz septiņu gadu vecumāen_US
dc.title.alternativeThe Influence of Music Learning on Perceptual Organization, Working Memory and Processing Speed in eight month period on children from six to seven years of ageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record