Pirmsskolas skolotāja darbība 5-6 gadu vecu bērnu dialoga prasmes sekmēšanā
Autor
Stepanova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šī bakalaura darba autore ir teorētiski un empīriski pētījusi pirmsskolas skolotāja darbību 5 – 6 gadu veco bērnu dialoga prasmes sekmēšanā. Autore uzskata, ka šī problēma sastopama mūsdienu sabiedrībā. Bērniem ir ļoti nepieciešama pieaugušo uzmanība, jo pirmsskolas vecumā bērniem attīstās komunikācijas un saskarsmes iemaņas. Šī pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt, kā attītās bērnu dialoga prasme ar pirmsskolas skolotāja palīdzību. Šī darba nobeigumā tika secināts, ka pirmsskolas vecuma bērniem ir jāpalīdz attīstīt valodas un runas iemaņas, jarada labvēlīgi apstākļi, kuros bērns varētu jūsties droši un brīvi uzvesties. Bērnu dialoga prasmes sekmēšanā var izmantot tematiskas sarunas, sarunas pāros, bērnu stāsta kopīgu izveidošanu, sižeta lomu rotaļas, teatralizētas rotaļas, rotaļas ar noteikumiem, radošās rotaļas.
Atslēgas vārdi: dialogs, dialoga prasmes pazīmes, prasme veidot dialogu, 5 – 6 gadus veci bērni, skolotāja darbība, dialoga prasmes sekmēšana, metodiskie paņēmieni, dažādu veidu rotaļas. The author of this bachelor's paper theoretically and empirically investigated the work of a pre-school teacher on the development of the ability to have a dialogue among 5-6-year-old children. The author considers that this problem occurs in the modern society. Children obviously need adults' attention because just at the pre-school age children develop their communicating skills. The aim of this investigation is to substantiate theoretically and check empirically how the skill to hold a dialogue develops with the help of a pre-school teacher. The conclusion of this work is that we must help pre-school children develop their language and communication skills. We should create favourable conditions under which the child would feel confident and be unconstrained. For successful development of communication skills we can use thematic talks, pair work, group creation of children's stories, role play, dramatizing, games with the rules, creative games.
Key words: dialogue, indications of a dialogue skill, the ability to have a dialogue, 5-6-year- old children, a teacher's activity, teaching methods, assistance in dialogue development, different kinds of games.