Motoro prasmju attīstīšana bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Autor
Graudiņa, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vabale, Andra
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma mērķis:Izpētīt skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem motoro prasmju attīstīšanas iespējas mācību procesā, un izstrādāt atbilstošu plānu praktisko iemaņu attīstīšanai.
Darba teorētiskajā daļā aprakstīts: Bērns, tā normāls bioloģiskais un fizioloģiskais attīstības process, sajūtu un sensoro spēju attīstība, agrīnā motoro prasmju attīstība un skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem psiholoģiskās un personības īpatnības, balstoties uz S.Liepiņas, R.Vīgantes, R.Geskes, T.Hellbriges, I.Elnebijas u. c. atziņām.
Praktiskajā daļā autore veikusi pētījumu, kurā tika aprakstīti novērošanas – praktiskā darbībā rezultāti. Izstrādāts katram skolēnam individuāls korekcijas plāns - ar mērķi uzlabot motorās un pašapkalpošanās iemaņas. Veikta vecāku anketēšana – ar mērķi noskaidrot vecāku domas, par sabiedrības attieksmi pret garīgi atpalikušu bērnu un, vai mācoties skolā uzlabojās praktiskās iemaņas.
Darbs sastāv no: 59 lappusēm, 4 tabulām, 11 attēliem. Darbā izmantoti 32 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi:Motorika, sensorās spējas un skolēns ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Research purpose:
To analyze possibilities of development of motoric abilities for school age child with middling heavy and heavy disorders of mental development during the process of studies.
And to produce an appropriate plan for development of practical skills.
Theoretical part of the research includes: a child, normal development of his biological and physiological processes, the development of senses and sensory capabilities, early development of motoric abilities and psychological and personality features of a school age child with disorder of mental development based on S.Liepiņas, R.Vīgantes, R.Geskes, T.Hellbriges, I.Elnebijas and others provisions.
The author has been executed pedagogical observation and parents’ questionnaire in the practical part.
This research contains 59 pages, 4 tables, 11 images. In this research 32 information sources are used.
Key words: motor activity, sensory possibilities, school age child with disorder of mental development