Kooperatīvās mācīšanās struktūras skolēnu runāšanas prasmju uzlabošanai vidusskolā angļu valodas kā svešvalodas klasē
Author
Zvirgzdiņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Saskarsme starp cilvēkiem mūsu sabiedrībā ir neizbēgama; galvenais līdzeklis veiksmīgā komunikācijā ir valoda. Pateicoties robežu trūkumam starp valstīm un plašajām studiju un darba iespējām ārzemēs, runāt svešvalodā ir kļuvusi par lielu nepieciešamību.
Visplašāk lietotā valoda visā pasalē ir angļu valoda. Taču 12.klases eksāmenu rezultāti norāda, ka skolēnu runāšanas prasmēm ir tendence pasliktināties. Tā rezultātā, kooperatīvā mācīšanās tika izmantota kā metode, kas palīdz uzlabot skolēnu runāšanas prasmes.
Atsevišķā gadījuma pētījuma ietvaros tika izmantotas vairākas kooperatīvās mācīšanās struktūras. Novērojumi, intervijas un aptaujas tika izmantotas kā datu vākšanas metodes. Iegūtie dati norādīja, ka kooperatīvā mācīšanās ir pozitīvi ietekmējusi skolēnu runāšanas prasmes. The interaction between humans in our society is inevitable; the main instrument for successful communication is language. Due to absence of borders between countries and broad opportunities of studying or working abroad, speaking a foreign language has become a large necessity.
The most commonly used language worldwide is English. However, the analysis of exam results in English in Grade 12 indicates that students’ speaking skills in English tend to retrograde. As a result, cooperative learning was introduced as a method to improve students’ speaking skills.
During a case study, several cooperative learning structures were implemented. Observations, interviews and questionnaires were used as data collection methods. The data gained showed that cooperative learning has made a positive effect on students’ speaking skills.