Eksāmena kārtošanas stratēģijas angļu valodas stundās 12. klases skolēnu sagatavošanai valsts centralizētajam angļu valodas eksāmenam
Author
Fedotova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Valsts centralizētajiem eksāmeniem ir liela ietekme uz skolēnu dzīvi. Tā ir arī liela atbildība skolotājiem sniegt visu nepieciešamu palīdzību, lai skolēni varētu nokārtot eksāmenus veiksmīgi. Tieši tāpēc, šī diplomdarba mērķis bija noskaidrot, kādas eksāmena kārtošanas stratēģijas varētu palīdzēt skolēniem sagatavoties valsts centralizētajam angļu valodas eksāmenam. Lai iepazīstinātu skolēnus ar eksāmena kārtošanas procedūru, iemācītu skolēnus pildīt uzdevumus, kas ir iekļauti katrā eksāmena daļā, un palīdzētu viņiem tikt galā ar eksāmena radīto stresu, diplomdarba autore pētīja attiecīgo literatūru un izvēlējās praktiskas aktivitātes, kas tika izmēģinātas skolā. Pētījuma rezultāti pierādīja, ka lielākā daļa no mērķa grupas skolēniem atzina diplomdarba autores piedāvātās eksāmena kārtošanas stratēģijas par noderīgām.
Atslēgvārdi: eksāmena kārtošanas stratēģijas, 12. klases valsts centralizētais angļu valodas eksāmens, uzdevumu pildīšanas stratēģijas, eksāmena stress, eksāmena kārtošanas procedūra. Due to the effect that the Year 12 State Centralised Exams might have on the students’ life, it is a great responsibility of the teachers to provide their students with all the necessary tools to enable them to pass the exams successfully. Thus the aim of the present Diploma Paper was to find out what exam–taking strategies could help students get ready for the Year 12 State Centralised English Exam. To familiarise students with the procedure for the exam, to teach students deal with the tasks included in each part of the exam and to help them cope with the effects of exam anxiety, the author of the Diploma Paper studied the corresponding literature and chose practical activities which were implemented in English lessons at school. The results of the research proved that the usage of the exam–taking strategies suggested by the author of the DP was found helpful by the major part of the target group students.
Key words: exam–taking strategies, the Year 12 State Centralised English Exam, task fulfilment strategies, exam anxiety, procedure for the exam.