Show simple item record

dc.contributor.advisorGrundmane, Dzintraen_US
dc.contributor.authorReimandova, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:37Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:37Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other40514en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11503
dc.description.abstractAudzināšana ir mūžīga. Tā radās līdz ar cilvēka rašanos un pastāvēs, kamēr vien pastāvēs cilvēce. Audzināšana nav atdalāma no skolas ikdienā notiekošā mācību procesa. Audzināšana netiešā veidā tiek veikta katrā mācību stundā, starpbrīžos, ārpusstundu pasākumos, skolēna saskarsmē ar ikvienu skolas darbinieku. Audzināšana ir aktuāla jebkurā skolēna attīstības posmā. Sporta tradīcijas veidojamas un nostiprināmas pamatā dažādu ārpusstundu nodarbību laikā. Ārpusstundu sporta aktivitāšu mērķis ir sekmēt skolēnu garīgo, tikumisko, estētisko un fizisko īpašību harmonisku attīstību pozitīvu emociju veidā. Svarīgi, lai sporta pasākumi radītu patiesu gandarījumu visai skolas saimei un vecākiem. Lai sporta svētki izdotos, tad to scenāriji jāveido vairākiem līmeņiem. Interesanti jābūt visiem – gan aktīviem sportotājiem, gan skolēniem ar veselības traucējumiem, gan skolotājiem, gan vecākiem, gan tehniskajiem darbiniekiem. Jāņem vērā apstāklis, ka skolēnu brīvā izvēle piedalīties vai nepiedalīties ārpusklases pasākumos izvirza skolotājam uzdevumu organizēt darbu tā, lai tas audzēkņiem patiktu. Šiem pasākumiem jāpalīdz nostiprināt skolēnu veselību, attīstīt fiziskās īpašības, pilnveidot dažādas kustību iemaņas un prasmes veidot gribasspēku. Sporta tradīcijas var būt ļoti daudzveidīgas: sacensības, sporta svētki, olimpiskā diena, tautas skrējiens, konkursi, aptaujas, krustvārdu mīklas, viktorīnas, gadskārtu svinamās dienas, projektu darbi, veselības nedēļa u.c. Atslēgvārdi: audzināšana, sporta tradīcijas, audzināšanas darba organizācijas formas, harmoniski un vispusīgi attīstīta personība, pusaudžu vecumposms, fiziskā audzināšana.en_US
dc.description.abstractUpbringing is everlasting. It originates with the appearance of a man, and will continue it`s existence hereby humankind. Upbringing is not separable from the daily ongoing scholastic process of the school. Upbringing indirectly is carried out in each lesson, break, out-of-class events and in pupil`s communication with each other worker of the school. Upbringing is topical in any period of development of a pupil. Sporting traditions are formed and improved pending various out-of-class activities. The aim of the out-of-class activities are to aid pupil`s mental, moral, aesthetic and harmonic development of physical qualities in manner of positive emotions. It is important that sport events would create devote gratification for parents and all family of the school. In order to succeed sporting fete, the scenarios have to be made in several levels. Everyone has to have privities, including active sportsmen, pupils with health troubles, parents and technical workers. It should be taken into consideration that children`s free choice to participate or not to participate in out-of-class activities, broaches a task for a teacher to organize a work so that pupils would enjoy it. These arrangements have to strengthen pupil`s health, develop physical qualities, perfect different movement skills and abilities and build on a willpower. Sporting traditions can be multihued: competitions, sport events, Olympic day, family race, contests, polling, crosswords, quizzes, annual increment celebration days, projects, health week and etc. Keywords: upbringing, sporting traditions, organizational forms of upbringing, adolescence period, physical education.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSporta tradīcijas kā viena no audzināšanas formām skolēnu personības veidošanā.en_US
dc.title.alternativeSports Tradition as one of Education Form for Development of Students Personality.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record