Īsās animācijas filmas skolēnu vārdu krājuma pilnveidei angļu valodas stundās 3. klasē
Author
Iesmiņa, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis bija pārbaudīt, kā īso animācijas filmu pielietojums angļu valodas stundā veicina 3. klases skolēnu vārdu krājuma pilnveidi. Diplomdarba autore uzskata, ka vārdu krājuma apguve, it īpaši angļu valodas mācīšanās sākumposmā, ir ļoti svarīga. Turklāt teorijas avoti apstiprina, ka video, konkrēti īso animācijas filmu, pielietojums ir vērā ņemama metodoloģijas sastāvdaļa, strādājot ar digitālās paaudzes pārstāvjiem. Izvēlētā pētījuma metode bija atsevišķa gadījuma pētījums Rīgas Franču licejā. Datu vākšanas metodes bija anketa skolēniem, testēšana un skolēnu pašvērtējuma lapa. Lai pārbaudītu konkrēto vārdu krājuma mācīšanas metodi, tika novadītas 8 stundas.
Pētījuma rezultāti atklāja, ka vairākums skolēnu pilnveidoja savu vārdu krājumu ar īso animācijas filmu palīdzību. Autore secināja, ka angļu valodas stundu laikā pārdomāti būtu jāapsver arī aktivitātes pirms un pēc animācijas filmas skatīšanās. The aim of the Diploma Paper was to examine how using short animated films in English lessons contribute to enriching students` vocabulary in Grade 3. The author of the Diploma Paper believes that teaching vocabulary, especially during early stages of English learning, is of high importance. Furthermore, using videos, particularly short animated films, is a considerable methodology component when working with young learners who are digital natives.
The chosen method of the research was a case study in Riga French Lyceum. Questionnaire, testing and students` reflection forms were chosen as data collection methods. There were 8 lessons conducted in order to verify the impact of the particular vocabulary teaching technique.The data showed that the majority of students enriched their vocabulary with the help of watching short animated films. The author concluded that the pre- and post- watching activities should be wisely considered and implemented in English lessons as well.