Uz daiļliteratūru balstītas aktivitātes 8. klases skolēnu rezumēšanas prasmju attīstībai
Author
Jēgere, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autores skolotājas pieredzē pamatskolēnu vidū tika novērotas grūtības izteikties īsi, kaut ko rezumējot. Turklāt autore uzskata, ka rezumēšanas prasmes ir svarīgas, tadējādi tām būtu jābūt labi attīstītām. Tika veikta izpēte, lai pārliecinātos par nozīmību īstenot stundās uz daiļliteratūru balstītas aktivitātes skolēnu rezumēšanas prasmju attīstībai.
Izvēlētā pētījuma metode bija atsevišķa gadījuma pētījums Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 8. klasē. Datu vākšanas metodes bija skolēnu anketa un atgriezeniskās saites veidlapas, intervijas ar 3 skolā strādājošiem skolotājiem un skolotāja datu žurnāls, aizpildīts pēc 10 novadītām angļu valodas stundām, kurās tika attīstītas skolēnu rezumēšanas prasmes.
Tika pierādīts, ka uz daiļliteratūru balstītām aktivitātēm vajadzētu regulāri tikt īstenotām angļu valodas stundās, lai veicinātu un uzlabotu skolēnu rezumēšanas prasmju attīstību. Difficulties to express oneself briefly when summarising something were noticed among lower secondary school students during the author’s teaching experience. The author of the Diploma Paper believes that summarising skills are essential and should be well developed. Explorations were held to verify the rationale for implementing fiction based activities to develop students’ summarising skills.
The chosen method of the research was a case study in Riga State Gymnasium No. 2 in Form 8. Methods of data collection were a questionnaire and feedback forms to students, interviews with 3 in-service teachers and a filled teacher’s journal after each of 10 conducted English lessons with a focus on summarising.
It was proved that fiction based activities should be regularly implemented in English lessons to foster the development and improvement of students’ summarising skills.