• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kooperatīvās mācīšanās stratēģija "domā-pārī-dalies" 11. klases skolēnu pašefektivitātes pilnveidei angļu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-41577-Grizane_Ieva_ig05017.pdf (4.282Mb)
Author
Grizāne, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kā kooperatīvās mācīšanās stratēģiju “domā-pārī-dalies” var izmantot, lai angļu valodas stundās uzlabotu 11. klases skolēnu pašefektivitāti. Izvēlētā pētījuma metode ir gadījuma pētījums Siguldas Valsts ģimnāzijā. Datu vākšanas metodes ir pašefektivitātes noteikšanas anketas, skolēnu pašnovērtējuma lapas un intervija ar angļu valodas skolotāju. Pētījuma rezultāti parāda, ka angļu valodas stundās izmantojot kooperatīvās mācīšanās stratēģiju “domā-pārī-dalies”, var uzlabot skolēnu pašefektivitāti. Tiek secināts, ka “domā-pārī-dalies” stratēģija ir izmantojama, lai palielinātu skolēnu pašefektivitāti, tomēr pētījums būtu jāturpina ilgākā laika posmā, lai iegūtu vairāk ticamu datu. Atslēgvārdi: pašefektivitāte, kooperatīvā mācīšanās, “domā-pārī-dalies”.
 
The aim of the Diploma Paper is to examine how cooperative learning strategy ʻThink-Pair-Shareʼ can be used in order to improve students` self-efficacy in Grade 11 in English lessons. The selected method of research is a case study in Sigulda State Gymnasium. Methods of data collection are self-efficacy questionnaires, students` reflection forms and interview with the English teacher. The results of the research show that students` self-efficacy can be improved by cooperative learning strategy ʻThink-Pair-Shareʼ. It is concluded that ʻThink-Pair-Shareʼ strategy is applicable to improve students` self-efficacy, however, research should be continued in a longer period of time to get more credible data. Keywords: self-efficacy, cooperative learning, ʻThink-Pair-Shareʼ.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11509
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV