Pašaktualizācijas iespējas Jāņa Poruka garā stāsta "Pērļu zvejnieks" apguvē 12. klasē
Author
Ruņģe, Ramona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Pašaktualizācijas iespējas Jāņa Poruka garā stāsta „Pērļu zvejnieks” apguvē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu, kas, apgūstot Jāņa Poruka garo stāstu „Pērļu zvejnieks”, rosinātu 12. klases skolēnu pašaktualizāciju, pilnveidotu un attīstītu viņu personību. Darbam ir piecas nodaļas. Pirmajā nodaļā teorētiski pamatoti autores uzskati par pašaktualizācijas nozīmīgumu literatūras mācību procesā. Otrā - veltīta Jāņa Poruka personības un daiļrades izpētei vērtīborientējošā aspektā. Trešajā - aprakstīta skolēnu izpēte un mācību materiālu sagatavošanas process. Ceturtajā - aprakstīta vērtīborientējoša skolotāja un skolēnu sadarbība literatūras stundās. Piektā - veltīta skolotāja un skolēnu sadarbības rezultātu analīzei un izvērtējumam.
Izstrādātais metodiskās sistēmas variants ne vien palīdz skolēniem vērtīborientējošā aspektā iepazīt Jāni Poruku un viņa daiļradi, bet arī rosina skolēnu pašaktualizāciju, kas ir cilvēka personības un garīgās būtības attīstība. The aim of the Diploma paper „Oppurtunities of self-actualization in the long story „Pērļu zvejnieks” by Janis Poruks in class 12” is to work out a version of methodological system, which would incite the self-actualization, improve and develop the personality of the 12th formers by mastering the long story „Pērļu zvejnieks”. The Diploma paper consists of 5 chapters.The first chapter gives the theoretical basis of the author’s opinion about the importance of the self-actualization in the learning process of literature. The second chapter investigates the personality and works by Janis Poruks using the values-oriented aspect. The third chapter describes the pupils’ research and the process of preparation of the teaching aids. The fourth chapter presents the values-oriented coorporation of the teacher and the pupils in Literature lessons. The fifth chapter is dedicated to the evaluation and analysis of the results of the teacher and pupils’ coorporation.