Ģeometrija kā telpiskuma attēlošanas līdzeklis vizuālajā mākslā 8. un 9. klasē
Author
Plotka, Kārlis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir “ģeometrija kā telpiskuma attēlošanas līdzeklis vizuālajā mākslā 8. un 9. klasē”.
Diplomdarba mērķis ir izpētīt ģeometrijas un mākslas saikni, un īstenot telpiskuma attēlošanas sistēmu vizuālās mākslas stundās.
Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā ir veikta mākslas un matemātikas sintēze ar dedukcijas paņēmieniem, sākot no vispārīgi filozofiskiem jēdzieniem līdz zinātniski pamatotiem faktiem. Praktiskajā daļā ir izpētītas pētāmās bāzes vecumposmu īpašības, izvēlētas mācību metodes un mācību principi, pēc kuriem ir izstrādāta uzdevumu kopa. Izstrādātie uzdevumi praktiskajā darbībā pierādīja, ka ģeometrija kā telpiskuma attēlošanas līdzeklis ir pielietojams skolēnu radošo ideju attēlošanā.
Atslēgvārdi: Ģeometrija mākslā, telpiskā uztvere, telpiskums, perspektīva, konstruēšana, iztēle. The topic of diploma is "Geometry as a tool for spatiality depiction in visual art 8th and 9th grade."
Diploma thesis aims to study the geometry and the relationship of art and exercise spatiality display system for lessons of visual arts.
The work consists of theoretical and practical parts. Theoretical part is the synthesis of art and math with deductive methods, ranging from general philosophical concepts to scientific facts. In practical part has examined age characteristics, selected teaching methods and principles, which has used of developing a set of tasks. The tasks demonstrated in practice displayed that geometry as a spatiality depiction is successfully applied to the creative idea of pupils.
Keywords: Geometry in art, spatial perception, spatiality, perspective, design, imagination.