• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidusskolas skolotāju profesionālās izdegšanas sindroms: būtība, cēloņi, novēršanas iespējas

Thumbnail
View/Open
299-44056-Steinberga_Ruta_rs10030.pdf.pdf (1.719Mb)
Author
Šteinberga, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Vidusskolas skolotāju profesionālās izdegšanas sindroms: būtība, cēloņi, novēršanas iespējas” mērķis ir izanalizēt vidusskolas skolotāju profesionālās izdegšanas sindroma būtību, cēloņus, novēršanas iespējas. Darbā veikta avotu un teorētiskās literatūras analīze par skolotāju profesionālās izdegšanas sindroma būtību, cēloņiem, novēršanas iespējām; analizēti normatīvie akti, kas saistīti ar likumdošanu izglītības nozarē; veikta vidusskolas skolotāju testēšana profesionālās izdegšanas sindroma pakāpes noteikšanai un anketaptauja (faktoru analīze) par profesionālās izdegšanas sindroma rašanās cēloņiem, to novēršanas iespējām un piedāvāto atbalsta pasākumu iespējām profesionālās darbības veicināšanai. Vidusskolas skolotāji kā būtiskāko cēloni vidusskolas skolotāju profesionālās izdegšanas sindroma attīstībai min augstās darba prasības/darba intensitāti. Lai mazinātu izdegšanas riskus, skolotāji par galveno faktoru min algas palielināšanu. Atslēgvārdi: profesionālās izdegšanas sindroms, vidusskolas skolotājs, emocionālais izsīkums, apmierinātība ar darbu, algas palielināšana, darba intensitāte, atbalsta trūkums.
 
Aim of “High School Teachers' Professional Burnout: Definition, Cause and Means of Prevention” thesis is to analyze the professional burnout syndrome, its causes and means of prevention. Thesis consists of theoretical analysis of various topic related literature and education-related legal documents. Burn-out degree detection testing and a questionnaire (i.e., factor analysis) were used to reveal causes of burn-out, means of prevention and possible ways of professional endorsement for high school teachers. High school teachers agree that professional burn-out is caused by high job demands and work intensity. Wage rise is mentioned as the main mean to decrease burn-out risks. Keywords: professional burn-out syndrome, high school teacher, emotional deprivation, job satisfaction, wage rise, work intensity, lack of professional endorsement.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11579
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV