Show simple item record

dc.contributor.advisorKaļķe, Baibaen_US
dc.contributor.authorŠteinberga, Rūtaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:49Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:49Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other44056en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11579
dc.description.abstractBakalaura darba „Vidusskolas skolotāju profesionālās izdegšanas sindroms: būtība, cēloņi, novēršanas iespējas” mērķis ir izanalizēt vidusskolas skolotāju profesionālās izdegšanas sindroma būtību, cēloņus, novēršanas iespējas. Darbā veikta avotu un teorētiskās literatūras analīze par skolotāju profesionālās izdegšanas sindroma būtību, cēloņiem, novēršanas iespējām; analizēti normatīvie akti, kas saistīti ar likumdošanu izglītības nozarē; veikta vidusskolas skolotāju testēšana profesionālās izdegšanas sindroma pakāpes noteikšanai un anketaptauja (faktoru analīze) par profesionālās izdegšanas sindroma rašanās cēloņiem, to novēršanas iespējām un piedāvāto atbalsta pasākumu iespējām profesionālās darbības veicināšanai. Vidusskolas skolotāji kā būtiskāko cēloni vidusskolas skolotāju profesionālās izdegšanas sindroma attīstībai min augstās darba prasības/darba intensitāti. Lai mazinātu izdegšanas riskus, skolotāji par galveno faktoru min algas palielināšanu. Atslēgvārdi: profesionālās izdegšanas sindroms, vidusskolas skolotājs, emocionālais izsīkums, apmierinātība ar darbu, algas palielināšana, darba intensitāte, atbalsta trūkums.en_US
dc.description.abstractAim of “High School Teachers' Professional Burnout: Definition, Cause and Means of Prevention” thesis is to analyze the professional burnout syndrome, its causes and means of prevention. Thesis consists of theoretical analysis of various topic related literature and education-related legal documents. Burn-out degree detection testing and a questionnaire (i.e., factor analysis) were used to reveal causes of burn-out, means of prevention and possible ways of professional endorsement for high school teachers. High school teachers agree that professional burn-out is caused by high job demands and work intensity. Wage rise is mentioned as the main mean to decrease burn-out risks. Keywords: professional burn-out syndrome, high school teacher, emotional deprivation, job satisfaction, wage rise, work intensity, lack of professional endorsement.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVidusskolas skolotāju profesionālās izdegšanas sindroms: būtība, cēloņi, novēršanas iespējasen_US
dc.title.alternativeHigh School Teachers' Professional Burnout: Definition, Cause and Means of Preventionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record