Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltuze, Anikaen_US
dc.contributor.authorKļaviņa, Evijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:52Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:52Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other45420en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11615
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir noskaidrot vai un kāda saistība pastāv starp temperamentu un uzvedības problēmām bērniem vecumā no 3-5 gadu vecuma? Pētījumā piedālījās 50 māmiņas, kurām ir bērni vecumā no 3-5 gadu vecumam (M=3,4), no kuriem: meitenes – 27, zēni – 23. Pētījumā izmantotās metodes bija: 1) Bērnu temperamenta aptauja (ļoti īsā forma), (Very Short Form of the Children’s Behavior Questionnaire /CBQ – VSF/; Rothbart, Ahadi, Hershey & Fisher, 2001). Latvijā aptauju adaptējusi Jana Ozoliņa savā maģistra darbā, zinātniskā darba vadītāja Sandra Sebre, 2010. 2) Bērna uzvedības novērtējuma anketas vecāku un skolotāju formas, (Child Behavior Checklist,(CBCL/1,5-5), Caregiver-Teacher Report Form, (C-TRF), Achenbach & Rescorla, 2000). Latvijā sākotnēji disertācijas ietvaros aptauju adaptējusi Inga Skreitule-Pikše (darba vadītāja Sandra Sebre), 2006-2010. Rezultāti parāda, ka pastāv saistība starp temperamentu un uzvedības problēmām. Visciešākā saistība, gan ar internalizētām, gan eksternalizētām uzvedības problēmām ir temperamenta dimensijai „Negatīvā emocionalitāte”, tāpāt pastāv saistība starp uzvedības problēmām un temperamenta dimensiju „Reaktivitāte”, taču temperamenta dimensija „Reakciju apzināta kontrole” neuzrādīja statistiski nozīmīgu saistību ar uzvedības problēmām. Atslēgas vārdi: mazbērni, pirmsskolas vecuma bērni, temperaments, uzvedība, uzvedības problēmas, temperamenta un uzvedības problēmu saistībaen_US
dc.description.abstractThe goal of the Bachelor Thesis is to find relation between temperament and behaviour issues/problems in childrens of 3-5 years of age. The study included 50 mothers of childrens 3-5 years of age (M=3,4) of which: 27 girls and 23 boys. The methods applied in the research were: 1) Very Short Form of the Children’s Behavior Questionnaire (CBQ – VSF) (Rothbart, Ahadi, Hershey & Fisher, 2001). 2) The Child Behavior Checklist (CBCL) for ages 1.5 to 5 years (CBCL/1.5–5; Achenbach & Rescorla, 2000) The results indicate that there are relatien between temperament and behavior issues/problems. The closest relation is between the temperament factor „Negative affectivity” and both internalize and externalised behavior problems, in the same way there is a relation between behavioral problems and the temperament factor "Surgency", but the temperament factor "Effortful control" did not show a statistically significant relation between behavioral problems. Key words: toddler, preschool age children, temperament, behavior, behavioral problems, relation between tempetament and behavioral problemsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleTemperamenta un uzvedības problēmu saistība 3-5 gadus veciem bērniemen_US
dc.title.alternativeThe relation between temperament and behavioral issues in children 3 to 5 years of ageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record